Nov 20, 2011

Duduk dan terfikir .

Assalamualaikum .








Satu bulatan mengahasilkan 360 darjah . Dalam dunia ni banyak benda yang berunsurkan bulatan . Jadi banyak bendalah yang ada 360 darjah . Ada jam tangan ? Cuba tengok jam tangan tu sikit , walau ape pun bentuk , jarum akan pusing bulat jugak kan ? dah kate satu bulatan 360 darjah , kenape tak baca jam ikut darjah ? Okay cuba , jam 1.30 darjah . haa . style ape . Manusia dah ubah bacaan darjah kepada bacaan jam , minit , saat . Ikut kesesuaian . humm . So , tak kiralah jam kau jam mahal ke , jam ciplak ke , jam jumpa ke , jam pasar malam ke , still guna cara baca yang sama kan ?


Jadi , setiap orang ada masa yang sama . 24 jam sehari . Sedar tak sedar jam tetap berjalan , macam jantung jugaklah . Kalau jam mati , masa pun terhenti , macam jantung jugak , kalau jantung  terhenti , kau mati . Selalu pakar motivasi cakap , orang yang berjaya ada 24 jam dalam sehari ,  macam semua orang yang berada di sini , jadi kenapa kita kata tak boleh berjaya macam mereka ? arghh . itu semua ayat pakar motivasilahh .


Kenapa 24 jam ? dah semua orang ada 24 jam dalam dunia ni , kau nak lain dari orang kenape ? aish . Setiap hari , ada waktu pagi , tengah hari , petang dengan malam . Masa tak berubah setiap hari . Setiap hari ade pukul 1.03 , 2.35 , 6.47 dan 9.38 . kan ? Orang dalam masa tu yang berubah . paham ? Tak kisahlah esok kau ada appoinment dengan Datuk Bandar ke , ada date ke , ade bed site teaching ke , ade cerita best dekat tv ke , masa tetap berjalan macam biasa . Kita yang adjust diri sendiri . Things change and people grow .


Argh dah mengarut benar dah aku ni .
Lain nak cakap , lain pulak yang keluar . haha . belasah je lah .


Baru-baru ni aku sembang dengan mak aku dekat dapur . hee . Mak aku kate , sekarang bila dah besar macam-macam orang kita jumpa . Ada yang ikhlas , ada yang bermuka-muka . Pengalaman  hidup yang buat kita dapat bezakan orang . It takes real eyes to realize real lies . hihi .


Tulis blog dah jadi macam berleter . maaflah . Masa dah suntuk ni . Aku perlu pergi dulu . ecehh . macam ayat dalam movie . Selamat memenuhi 24 jam kepunyaan anda dalam sehari dengan sebaiknya . Tingkatkat prestasi , kurangkan kontroversi , berdiri di atas kaki sendiri . hihi .


Sekian .




p/s : buat baik hari ini seakan-akan kamu akan mati esok hari . ok bye ! muahh .





5 comments:

  1. emh!sekadar sembang2 kosong d ujung minggu kn..ok la,menarik jugak utk drenung renungkn...cewah!!!

    ReplyDelete
  2. rindu... tengok aja org bebel ni muncul... lama tak bebel sini... :(

    ReplyDelete
  3. kau pun,sikit lagi dah jadi macam pakar motivasi.

    ReplyDelete
  4. It takes real eyes to realize real lies.


    ini awesome :)

    ReplyDelete
  5. nice entry!

    farah nak jemput join GA farah..

    http://frhadilah.blogspot.com/2011/12/1st-give-away-from-farah.html

    ReplyDelete