Dec 24, 2010

Aku Budak Zaman 90an ( Part 2 )

Assalamualaikum !

ahah ! kali ni aku akan menyambung nostalgia zaman 90an lagi ! sebelum ni , part 1 aku tunjuk gambo cite-cite yang penah ade zaman dulu . zaman ketika aku maseh kecil . hehe . so entry ni , game yang ade zaman aku kecik dulu . check it out !



ini namenye cyberpet . ala , yang tikam guna duit 50sen+50sen tu . hehe . kite kena jaga pet , x kira la dinosour ke .. anjing ke .. itik ke .. kena bagi makan , cucuk ubat , mandi , macam-macam ! kalo die mati , ade gambar kubur . pastu ade lambang kristian . x sangka pet yang aku bela agama kristian . haha .


yang ni lak piano kayu . jenama baby piano . ade warne itam , merah ngan biru muda . piano ni siap ade kaki lagi . hehe .


yang ni bijik getah . penah nengok x ni ? BIJIK GETAH tau , bukan BUAH .


jutaria ! kalo maen ni , siap bole beli rumah , hotel , haha . kaya kaya !


ha , yang ni lak pemadam . kalo beli keropok J.J. konfem dapat ! memang jadi trend la kumpul pemadam ni sume . sape paling banyak die paling terer . hehe . 


pastu , time tu hoby ngumpul sticker memang berleluasa la . setiap orang akan ade buku sticker .



ahah ! tuju tudung tin . memang stylo r . ni fevret aku ngan kawan-kawan pas abih exam .


bole bayang x bau belon ni ? bile belon da pecah , penyek-penyekkan die , tepuk kat dahi kawan . haha .


yang ni pun fenomena . kereta ni kena pasang sendiri , pastu kena tampal sticker la bagai . budak laki kelas aku dulu siap bawak g klas lg . tah pa pe . 


ding dang . tapi aku sebut dendang . ade dapat mainan free , coklat 3 ketul , kadang-kadang cekelat tu masuk angin . sampai sekarang ade iklan dekat tv . guna suara Mat Sentul .


haa . bedak ni selalu ade dekat rumah nenek-nenek . kan ???! penah tengok x ni ?


anak-anak sidek . 


yang ni pancing ikan bermagnet . ikan tu pusing-pusing , pastu kene pancing . hehe .


pistol syial . hebat . kecik-kecik da boleh menembak . peluru die bau busuk gile .


ni jam Casio . time skola rendah jam ni memang fevret . memang tahan lasak . sampai sekarang jam ni masih digilai . hehe .


maen card .


yang ni memang best . maen nama negeri . kalo huruf B , sume kene mula dengan huruf B . contoh :
nama ( Bruno ) , Negeri/negara ( Brazil ) , Buah ( blueberry ) , benda ( bakul )
pastu , kalo dapat jawapan same , kene potong separuh markah . hehe .


yang ni maskot Sukan Komanwel tahun 1998 dekat Malaysia . sume bende time tu dari buku , pen , sticker , tshirt skolah , sume ade lambang menatang nih . hoho .


yang ni maen pilih-pilih . bawah kertas tu dilipat , pastu ade pilihan warna ke , kereta ke , mende lagi tah . haha .


penguin jalan-jalan .


yang ni memang stylo . maen fesyen-fesyen . dalam satu buku ade dalam 5 gambar orang , yang laen ade baju , kasut , beg tangan . hik hik . seronok ooo .


pemadam ade gambo bendera . bau die busuk . :p


tora , mahal sikit dari ding dang .


pick up stick . yang ni siap jadi aktiviti keluarga lagi ! :D

dam ular . kadang-kadang dah sampai tang nombor 98 , tup-tup kena turun jadi nombor belas-belas . arghh . emo !


jo jo !


 kawan . satiap bulan aku x pernah miss . ade cite cikgu nina , cik alin , kartun siti , hik hik . syok gile . rase hebat sangat . haha .


 hah , yang ni . fevret aku game mortal combat dengan super mario !


brick game . aku ske maen game kete g daripade brick game . makin lame makin laju gamenye . 


 maen masak-masak . kekeke . 


anak patung ! aku ingat lagi ade anak patung aku cam muke zakiah anas . keh keh .


hurm . aku rase ade banyak lagi . aku dah puas mengingat mende pe lagi yang femef zaman dulu . pe lagi ek ? hurm , yang ni part 2 . pasni ade yang part 3 lak . pasal makanan . hehe . zasss !

p/s : aku suke maen anak patung dengan maen masak-masak dulu . perempuan kan ? mampuss r wei ! ahaha .


24 comments:

  1. like this!
    lebih kurang jer..
    hehehe
    best jd budak =)

    ReplyDelete
  2. siyes hampir sume aku maen kowt....tp doll2 ni xmaen r

    ReplyDelete
  3. siyes aku maen sume benda ngarut ni, seronok bai...barbie x la okkkkk

    ReplyDelete
  4. ika!!
    ingat lagi semua benda2 tuh..
    jam digital tu..ika pakai mase skolah rendah..hahaha

    ReplyDelete
  5. mengimbau kenangan betul..huhu..

    ReplyDelete
  6. ko kate dash yankuro tu tah pape..melampau we...
    aku minat gilol tau..setaip adek veradek aku akan ade 1 kete tamiya tu...
    huaaarrrggghhh~

    ReplyDelete
  7. Ada :

    betul tu ! best jadi budak . :D

    ReplyDelete
  8. komang :

    eleh , ye la tu . ntah2 penuh anak patung dkt dalam bilek . :p

    ReplyDelete
  9. anah :

    iye ! hahaha . ingat lagi die jam tu . tu ahh . glemer en jam tu .

    ReplyDelete
  10. E.d.y :

    tu ahh . da zaman skrg jarang ade dah bende2 ni sume .

    ReplyDelete
  11. khaleeftunggal :

    aish , ko lg r . kte org yg tau kartun tu ketinggalan zaman . x penah dgr r wei . lelaki sgt kartun tu . haha .

    ReplyDelete
  12. betul2...semua dah main psp, ps3...

    ReplyDelete
  13. aku gila habess kat patung kertas tuh.dah la abihkan duit, lepas tu main cakap sorg2.sampai mak aku suruh aku keluar pergi cari kawan.haha.

    biji getah is da best.kalau dah main laga tuh tak pecah, gesek biji getah kat simen then letakkan kat kulit org tuh. kompem ngelejat. wooo, rindunya..

    ReplyDelete
  14. hahahahah pokcik ada semua benda dalam N3 ni...betul2 menggamit memori la...nice N3:)

    ReplyDelete
  15. E.d.y :

    susah jugak bile dunia maju . semua bende yang ade nilai dilupakan . huhu .

    ReplyDelete
  16. Lady SS :

    hahaha . ish ish . aku kalo maen pun x dek la sampai cakap sorang-sorang . cakap dalam ati je . ni memang da kire kes berat arh ni .

    uish jahatnye . haha . ganeh tol . hahaha . :D

    ReplyDelete
  17. HaNTwo :

    haha . memang sezaman . hee . tenkiu . :D

    ReplyDelete
  18. oit..makcik~ nk copy entri nih~~ x kire..nk copy jugak~ hahahha

    ReplyDelete
  19. oit pak cik . banyak cantek muke kaw . hahaha . x boleh ! x boleh ! x boleh ! grrrrr .

    ReplyDelete
  20. suke part belon pecah and tampar kat dahi kwn.. hehehe..=)

    ReplyDelete