Dec 22, 2010

Aku Budak Zaman 90an .

Assalamualaikum !

Semalam , time break kul 10 pagi , aku dan member-member aku (shuze , nad , nisa , mimi , sariy) nyembang pasal bende yang ade dalam zaman kami mase kecik-kecik dulu . 

segalanya bermula bila Prof Mazidah punya last slide ade gambo upin-ipin . maka kami pun teringat zaman dolu-dolu ( atau dulu-dulu bagi yg x tau ok ! kah kah )

so entry kali ni aku nak cite pasal kartun-kartun yang kite layan mase dolu-dolu ok .mari kita imbau zaman kecik-kecik dulu ! 


 kampung boy . aku paling suke muzik tema die . dap . hee .


 anak-anak sidek . yang ni memang unik . selalu bersiaran pukul 7.30 malam . time tu aku mandi cepat-cepat sebab nak tengok .


 batman ! yang ni plak , tok aku pun suke ! haha .


 childsplay yang jahat . benci .


 ultraman ! ow yeah !


 digimon .


 dragonballz ! mase ni darjah 5 ke 6 tah , siap ade budak ponteng tusyen lagi sebab nak tengok cite ni kat tv2 . pukul 9.30 pagi .


 an an an totimodai suke doraemon ! 


 sang wira dan leman . gambo leman aku x jumpe .


 inspector gadjet yang ade spring .


 kluangman dan tiung man yang gile .


 eh eh kampung boy lagi . hehe .


 pokemon ! pikachu !


 flinstone .


 power rangers ! yang ni aku maen dengan sepupu . aku power ranger kuning , kakak aku pink . da la yang kuning tu negro . padan la kakak aku pilih warne pink . cisss .


 sailormoon . sape ingat lagu tema die angkat tangan ! hahaha . aku siap hafal lagi dow !


 teletubbies . a-ooo .


 pink panther .


 tom & jerry .


 usop sontorian . kampung parit sonto .


 yokies . (nad)


popeye the sailorman put puttt !


cili padi . ala , yang ade cikgu jaafar tu ! aha .


mashimaro . ni pun zaman aku gak . hehe .

mungkin banyak lagi yang tertinggal . tapi , susah nak cari gambar . kalo ade lagi ingatkan aku . nanti aku cari . wee ~ ok ok . tunggu sambungan untuk entry ini .... 


bersambung .....

p/s : zaman budak sekarang laen sangat dengan zaman budak dolu-dolu . kannn ...??!



26 comments:

  1. haha...ko tertinggal dash yankuro..citer kereta tamiya tu..
    ko tau tak..memang ketinggalan zaman la kalo xtahu..hahahhahahahahahaha~

    ReplyDelete
  2. Tiba-tiba keajaiban terjadi, kekuatan muncul di diri~ Dengan kuasa bulan, akan menghukum mu! keh3x

    *Ah chucky itu sangat comel, okay =)

    ReplyDelete
  3. ak bgn awl kot hjg minggu coz nak tgk sailormoon n dragon ball...ahaha

    ReplyDelete
  4. aku tgk hampir semua! kecuali cter nad tu :p tak penah ku dengor pulak. wey, pi mai pi mai tang tu mane? favourite keluarga tu :p dan dan mr.bean! oh yeah. walaupun nampak tak berfaedah :p

    p/s: aku rindu usop sontorian :(

    ReplyDelete
  5. wwwoooww!!! ko bleh senaraikan sume ni? aku dh lupe kot.. bgus giler ko..

    ReplyDelete
  6. (^_^)best~

    sang wira n yokies! hehehe..nice entry~

    ReplyDelete
  7. weh childs play tuh...menci...menakutkan org je....sampai skang pon takowt nk beli anak patong...huh!

    ReplyDelete
  8. suka dragonball..ingat lagi time nak spm, ada kelas tambahan...mintak cikgu rehat setengah jam dari pukul 930 sampai 10 semata2 nak layan dragon ball..cikgu pun sporting...layan sama kat asrama..haha

    ReplyDelete
  9. mohd warad :

    uish . cite pe tu . aku x tau la . eleh , ketinggalan zaman konon . kelelakian sangat cite tu . aku x nengok . :D

    ReplyDelete
  10. Adil :

    walaweyh ..! hafal lagu sailormoon ! wOOhuu ! tepuk tgn skettt . dahsat r . hak hak :D

    ReplyDelete
  11. mimie :

    aku bole bayang muke ko . konfem serabai dow .

    ReplyDelete
  12. syu rahman :

    hahaha . cite nad ? hahaha . nad pernah melakonkan watak yokies tu . tapi die sniri xtau yokies tu ape .

    owh mr bean & pi mai pi mai tu aku tertinggal . owh , aku juga . hee .

    ReplyDelete
  13. Heidi Syafiq :

    well . jiwa muda . :p

    ReplyDelete
  14. asrulhadi :

    hehe . tq asrul . owh , ko pn tgk yokies . bagusss . sang wira tu fevret aku . hehe .

    ReplyDelete
  15. tieha ismail :

    tu ahh . cite die sampai da mengarot . siap beranak pinak lagi . tah pape .

    ReplyDelete
  16. E.d.y :

    haha . memang perghh r cite dragonball time tu . sape x tengok memang rugi . ingat x ade atok die yang gatal tu . haha . x le bla .

    ReplyDelete
  17. Ain Atika :

    hai ain ! haha . tu la , comel kannn !

    ReplyDelete
  18. haha..atok dia tu mmg cilaka sikit...asyik baca komik pompuan sexy je..pantang nampak pompuan cantik

    ReplyDelete
  19. E.d.y :

    hahaha . cilaka sekali . :D

    ReplyDelete
  20. terbaek la ika..
    mengimbau kisah lame..hahah

    ReplyDelete
  21. JeNab KecHiK :

    hai anah ! hehe . tu ahh . zaman kite mude-mude dulu . hehe . :D

    ReplyDelete