Mar 24, 2011

Seluar Hilang woi !

Assalamualaikum .


Suatu hari yang sunyi , seorang suri rumah menguruskan kerja-kerja rumahnya dengan tenang dan aman . Aktivitinya beryoga , menguruskan sarapan , menjemur kain , menghantar suami di muka pintu ketika pergi bekerja  dan mengemas rumah . Rutin itulah yang diulangi setiap hari .


Segala aktivitinya berjalan lancar di samping anaknya yang sedang bercuti di rumah . Sehinggalah suatu ketika , ketika mereka berdua sedang asyik menonton Bujang Lapok di Astro Prima . Satu kejadian tidak disedari telah terjadi . OMG . fuhh .


Si anak masih leka menonton tv , si ibu merangkap suri rumah itu tadi keluar rumah untuk menerbalikkan kain jemuran di luar . 


" Dik ! seluar itam adik hilang ! ade orang ambik kot , mama tengok dekat luar x ade pun ! " , bilang si ibu .


" haa ???! " , bilang pula si anak .


Beberapa minit sebelum kejadian , kelihatan seorang wanita bertudungkan tuala diatas kepala berlegar-legar di luar rumah mereka . Hampir bangat dengan pagar rumah mereka . adakah dia ? hurmmm . suspek pertama .


Kemudian , si ibu pergi ke dapur mendapatkan jiran sebelah . Si jiran terkejut beruk dibuatnya . ohhh ! Lalu dia memberitahu tadi dia terlihat beberapa orang pemuda bermotor lalu lalang di depan rumah . adakah mereka ? erghh , suspek kedua .


Lalu , teringatlah si anak tadi terlihat orang MDKK mengutip sampah di luar . Satahu dia , mereka kebanyakannya India . Adakah mereka juga ? pftt , suspek ketiga . bengong .


Maka diceritakanlah khabar dukacita itu kepada suaminya merangkap bapa kepada budak tadi . Ketika dia pulang bekerja , dia telah meround keliling rumah untuk melihat ape-ape yang mencurigakan . lalu terlihatkanlah oleh dia seorang wanita yang mencurigakan . dia telah berlari terus ke dalam rumah , kain tidak habis diangkat , terum pumm ! masuk rumah . dialah wanita bertudungkan tuala tadi . adakah dia ? erghhh .


Kemana seluar tu hilang ? bengong bengong bengong ! sape ambik seluar aku woi ! bagi balik ! waaaaa ! Nanti , terimalah balasannya ! tunggu ! Pfttt , waaaa . Nak balikkkkk !


p/s : Berkudislah tangan kaw yang ambik seluar aku . Berkulatlah kaki kaw pakai seluar aku ! bengong ! erghhhhh ! gerammmmm ! grrrr .



19 comments:

  1. ha ha ha, lawak2,byknye suspek,ingt x dgr sembang suami isteri tu,rupenye smue die dgr n dtulisnye diam2..he he..

    ReplyDelete
  2. wh..ko hebat..tp leh jd penyiasat ke x??suspek bnyk..tp, siapakah pncuri sbnr??hehehe

    ReplyDelete
  3. mrsanggun : keh keh keh . biase la , saye kan pendengar yg baek ! haha .

    mimie : hahaha . kita tunggu dan lihat ! geram tau !

    ReplyDelete
  4. WANTED!

    pencuri seluar durjana!

    ReplyDelete
  5. hehe..bior naek kusta je trus..takpon bio die dapat hidayah le...

    ReplyDelete
  6. YobSumo : haha ! yeah ! wanted !

    JIJI YU : hehe . tu lahh . pdn muke ! :)

    ReplyDelete
  7. tu dia!!!
    sampai mcm tu skali sumpahannya..
    eheeheee

    ReplyDelete
  8. seluar dalam hilang di mata,
    mahu dipakai, ada tiada.

    seluar dalam hilang di mata,
    mahu dipakai, ada tiada.

    haa, pantun empat kerat. atas bawah sama jek.

    ReplyDelete
  9. dan untuk itu, sedikit kredit dari kami,

    saya dan segenap rakyat jelata serta
    Presiden
    Wakil Presiden
    ...Menteri Agama
    Menteri Badan Usaha Milik Negara
    .................................Me
    nteri Pertahanan
    Menteri Dalam Negeri
    Menteri Hukum dan Hak Asasi Manusia
    Menteri Kebudayaan dan kesenian
    Menteri Kehutanan
    Menteri sumber manusia
    Menteri Kelautan dan Perikanan
    Menteri Kesihatan
    Menteri Kewangan
    Menteri Komunikasi
    Menteri Koperasi
    Menteri Luar Negeri
    Menteri Tenaga kerja
    Menteri Pembangunan Daerah Desa
    Menteri kebudayaan dan kesenian
    Menteri Belia Dan Sukan
    Menteri Pendidikan
    Menteri Perdagangan
    Menteri Ekonomi
    Kepala Badan Perencanaan Pembangunan Nasional
    Menteri Perhubungan
    Menteri Perindustrian
    Menteri Pertahanan
    Menteri Pertanian
    Menteri Perumahan Rakyat
    Menteri Teknologi
    Menteri sastera Negara
    Menteri Sosial
    Menteri Tenaga

    pengetua
    guru besar
    cikgu kanan
    cikgu hem
    cikgu seni
    cikgu sejarah
    cikgu math
    cikgu pjk
    pembantu kerani
    cleaner

    mat dispet
    mat pet
    mat lima suku
    mat rempit
    mat belia

    pemilik facebook
    pekerja facebook

    chef
    tukang basuh pinggan
    pelayan

    Dokter
    nurse
    pesakit
    pelawat pesakit
    kerani hospital

    Manager Hotel
    Manager Restoran
    Manager Sea food
    Manager Supermarket

    pekerja hotel
    pekerja angkat barang hotel
    ppembawak lori

    encik abu
    encik hassan
    encik anuar
    cik siti
    cik joyah
    cik minah

    abg manan
    abg mior
    abg sepul

    tok mudim
    tok ketua
    pak imam
    bilal
    ketua daerah
    penjawat awam
    penjawat swasta
    kaki lepak
    budak skola
    budak skola perempuan
    pekerja mydin pkerja the store

    budak emall
    budak skim cepat kaya
    budak siber
    kaki anta virus
    kaki cilok cips poker org

    orang gila
    Pengemis
    dan Seluruh Kampung
    ............
    ............
    ............

    ░░░░░░░░░░░░▄▄

    ░░░░░░░░░░░█░░█
    ░░░░░░░░░░░█░░█
    ░░░░░░░░░░█░░░█
    ░░░░░░░░░█░░░░█
    ...██████▄▄█░░░░░██████▄
    ▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░█
    ▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░███
    ▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░█
    ▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░███
    ▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░█
    ▓▓▓▓▓▓█████░░░░░░██
    █████▀░░░░▀▀██████

    ReplyDelete
  10. mie : haha . tu sumpah keramat tu . haha .:D

    ReplyDelete
  11. HEROICzero :

    ok ok saya beli :

    Ada anak bernama ain,
    Kawan ain nama Tain ,
    Lego buat main-main ,
    Panjang kemain !!!

    hahaha . *gelak tutup mata*

    ReplyDelete
  12. erkkk... komen ni tuk komen balas HEROICzero yeak... der... lunya gambar tu gambar apa tu...? salam tangan ke? asal tangan lu kontot2? heeeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  13. nie baru komen betul...

    erkkk... hehehe... tanya sikit boleh? tu seluar kopek ke? heeeeeeee... jgnlah kata seluar.. kasutpun kena rembat adik... arghhh... sakit betul hati bila diingatkan balik..

    ReplyDelete
  14. carik pasal la lu der. tu ibu jari buat tanda, likes. tu lah, xde fesbuk, tu sebab tak tahu. keh3x

    ReplyDelete
  15. Cik Bidadari : tu lahh pasal . tembak laju-laju baru tau !

    Cik Bidadari dan HEROICzero : komunikasi maya . teruja . :p

    ReplyDelete
  16. was here .

    haha . macam2 lah . hehe .

    p/s: salam perkenalan .

    ReplyDelete
  17. weyh, terbaekla post!
    sbr la eh weyh..die teringin kott nak seluar tuuu...hmmm keee die berkenan kat tuan punye seluar tu...hek3...

    ReplyDelete
  18. erkkk... beb lu der... gua sis... entry barulah

    ReplyDelete
  19. qlah : salam perkenalan . :)

    Dhamirah : haha . banyak ahh , kalo aku dpt pencuri tu . aku tembak laju-laju .

    Cik Bidadari : apekah ? entry baru bakal menyusul .

    ReplyDelete