Nov 14, 2011

Tulis .



Assalamualaikum .








Apa macam hidup sekaranggg ? Ada baek kah ? how how ? 

Wah , jam otak aku nak tulis entry baru ni . Rindu pulak zaman aku menulis blog setiap hari . Kadang-kadang siap perah otak nak cari idea , punya nya pulun nak update . kikiki . buruk perangai bukan ?


Aku sekarang dah nak habis posting paediatrics dah . Lepas ni posting lain pulak . Sayang pulak nak tinggalkan paeds . hee . Dalam posting ni aku memang dapat macam-macam pengalaman lahh . Ada yang dahsyat , ade yang wow , ade yang tragis . eheh . ape-ape pun group members aku memang superb ah . hikhik . muah untuk korang . 


Semenjak dua menjak aku tak tulis blog ni , macam-macam benda yang berlaku . ish ish ish *geleng kepala*


Banyak betul polemik yang melanda dunia keliling aku . Aku just perlu tengok , tengok dan tengok . Buat ape nak involve kan . Tengok pun jadilah , at least dapat update berita hot yang terbaru . hee . Aku tak paham kenapa kebanyakan polemik yang jadi keliling aku berkaitan dengan hubungan . Ada yang tinggalkan kawan sebab couple dengan ex-gilrfriend punya boyfriend , ada yang perempuan yang menjalin hubungan dengan perempuan yang menimbulkan syak orang , ada yang tak bercakap dengan roomate lepas tu bajet bagus , ada yang anggap housemate macam tunggul lepas tu balik rumah jalan mendongak kepala konon high class , ada yang kata berkawan dengan lelaki selalu disalah anggap oleh orang lain , ada yang buang arnab dalam semak lepas bangga-bangga dekat orang ada arnab , tengok dengan binatang pun ada masalah . Tak paham aku manusia-manusia ni .


Ape nak buat ? baik aku pergi clerk case dekat hospital daripada bertembung dengan orang macam ni . kannn . At least boleh gilap lagi skill ambik history dari patient daripada gilap skill mengumpat orang . kan ?


Bak kata orang , jalan menuju kematangan . eh ke jalan mencari kematangan ? eheh . Bila dah besar-besar ni , bila buat perangai orang pun meluat . Belajar entah ke mana , berkepit dengan jantan ke hulu ke hilir 24 jam . amboi mulut aku . heheh . astaghfirullah .


okay cerita lain .


Pernah satu hari time aku tengah basuh tangan lepas makan , tiba-tiba aku terpikir . Setiap manusia yang ada atas muka bumi ni lahir , membesar , bersaing , buat sesuatu untuk hidup , takpun buat sesuatu untuk merosakkan hidup , kaya ke miskin ke semua akan tua , lepas tu mati dengan cara baik atau cara tragis . setiap orang , benda tu pasti . serius aku pikir time basuh tangan . emm .


humm .


susah sebenarnya nak menulis bila lama dah tak update . argh urgh ergh .


okay cerita lain .

Baru-baru ni Redza Minhat dengan Tengku Mahkota Johor RT and reply tweet aku . haha . 


okay cerita lain .


free free pergilah ke sini . http://shafikahanani.tumblr.com/ . 
teehee .


okaylah okaylah . fikiran dah kusut cari idea . nanti aku cuba lagi .




sekian .




p/s : " God is the best listener . You don't need to shout nor cry out loud because He hears even the very silent prayer of a sincere heart . "




5 comments:

  1. God is the best listener

    ps: rindu adik....

    ReplyDelete
  2. lame xjumpe kt sni kn..mcm tulih nk lepskn gram je nih..biarla die,ler ni jage dri sendiri sudh..yg penting nk abiskn pengajian lgi 2thun..pas tu ho n pas tu to b a dr..amin..

    ReplyDelete
  3. part yang selalu kita fikirkan,mesti mati.biar pun sekejap namun terasa cuaknya.

    ReplyDelete
  4. bila banyak masalah hidup, segeralah kembali ke pemilik hidup, agar hidup menjadi lebih hidup

    ReplyDelete
  5. eh ada update ?

    *dah baca hari tu , hari ni lupa nak komen apa .

    ReplyDelete