Apr 14, 2011

Tau dan NIPS .

Assalamualaikum .


( termenung , apsal rase kekok nak update blog ni )


Pejam celik pejam celik sampai x berkelip-kelip mate ni , aku dah dekat seminggu jadi Budak 3rd year . Masih sesegar pucuk daun kari , banyak bende nak kene belajar . hurm . Aku x tau ape kene dengan aku ni , semenjak due menjak ni suke tambah 'tau' dekat hujung ayat . takut tau . dah macam nyah .


Cakap pasal nyah ni , malam semalam aku dengan kak yong aku pegi la makan-makan dekat luar . So , kami makan burger special beli depan 7E , balut-balut telur gitu . Lepas beli , kami pun menuju ke stesen KTM . tu memang port kami ahh kalau nak hirup angin malam . 


Maka , makanlah aku dengan kakak aku dekat depan stesen KTM tu , di bawah sinaran lampu putih bersaksikan bulan separa . Makan punye makan , tibe-tibe ade beberapa lelaki berjalan . terkepit gitu . sorang baju berbunga-bunga , sorang berkaca mata , sorang lagi tshirt biase je . Dieorang pergi dekat belakang pokok tempat aku dengan kak yong makan . terjerit-jerit , terbahak-bahak ketawa . seram sejuk aku dengornye . India pulak tu , jarang jumpe India lembut . heheh .


Dengan bulu roma yang meremang dengar lelaki lembuts tu gelak , aku ngan kakak aku pun cepat-cepat la makan . nak tinggalkan tempat tu . Mase jalan nk g kete , ade la pulak sorang perempuan cun melecun , jalan terkepit-kepit , hahahaha . mak aiii . cakap telefon , kemain garau suare ! blrrrrr . ohh tidak ! adekah syndrome 'tau' dekat aku ni sebab jangkit dengan mereka ???? omygod !


Ok ok . nih , ade satu lagi cerita pasal sorang member aku ni . *lap peluh*


satu hari , member aku sorang ni lapar ya amat sangat , so lepas lunching die pergi beli NIPS pulak . Lepas die bukak NIPS tu , die g tinggal atas meja . memang terbaekkk ahh . Cik Mut pun datang , penuh kot dekat NIPS tu .


Lepas bangkit tido , die kelam-kabut gile . die terus letak NIPS tu atas lantai . ketuk-ketuk atas lantai bilek aku . whoa ! maka berterabur lahh NIPS dan Cik Mut . aiyoo . Tapi ape yang aku pelik , selalunya bila semut kerumun dekat makanan kite akan sapu semut tu dulu , tapi berlainan dengan member aku nih . die pulun selamatkan NIPS die .


" aku baru makan sikit , RM2.50 dowhh aku beli ni , " kate die .


" ish , ko ni . sapu la semut tu dulu . grrr , " aku .


die terus ambik tisu , punggah semua NIPS atas tu tanpa hiraukan aku . lepas tu aku pun semayang Zohor . Time tu member aku ni pegi luar bilik aku , duduk betul-betul tepi pintu . Lepas sembahyang , aku pun tengok la die buat ape . ish ish . kesian aku tengok , die tengah asing-asingkan NIPS dengan semut . x sanggup nengoknye . aku paham , NIPS tu RM2.50 . 






ni la rupe NIPS tu . dah berlubang-lubang dah ha . tapi aku tengok die selera je makan . 

ni aku siap mintak izin dengan die kot nak cerita pasal NIPS die ni dekat blog . kang die saman malu plak kat aku . haha .

Okay lah . begitulah kisah aku setakat ini . nanti aku curik-curik mase lagi nak tulih blog . tata for now ! peace !

p/s : Salam sayang buat orang yang ade dekat India ! hee . muahhh !


6 comments:

  1. m\muehhe meh aku sedekahkan due hengget setengah kat die..

    ReplyDelete
  2. alah... kawan ika tu tak senonoh tau,... 2.50 tu berharga gak yeak... kalau lom makan lagilah... comel tau cara awak cerita ni tau... weeeeeeeeeeeeee...

    ReplyDelete
  3. eh eh rasenye crite pasal nips ni pernah jdi la kat penulis blog ni,tpi dlm versi brlainan,cikmut tu duk dlm beg die yg de nips juge,rupe2nye deme due ni mmg suke nips,kih kih...

    ReplyDelete
  4. NIPS? :)

    Ada jugak seorang kawan tu,jenis sayang duit gila2(kedekut)

    bagi dia, selagi tak 2minit makanan tu jatuh kat lantai, selagi tu boleh dimakan

    -.-""

    ReplyDelete
  5. JIJI YU : hehe . amboi , murah hati tauuu !

    Cik Bidadari : setiap senamat bermakna bagi die . haha . alaaa , malu tauuu !

    mrsanggun : ehhh , dlm beg ? sape tu ? haha . nasib baek x masuk mulut tau .

    Raihana Izzati : haha . ambik berat lahh tu . omygod !

    ReplyDelete
  6. msti mcm ksian je cara die kutip nips tu kn,hehe....

    ReplyDelete