May 15, 2011

Serabut sket .

Assalamualaikum .


Pertama-tamanya , aku ingin bercerita satu kisah yang baru terjadi pagi tadi . heheh . Begini , pagi tadi family aku merangkap mama , abah , kak yong dan aku makan pagi di R&R Bukit Gantang . saje je . Lepas dah ambik sume makanan , kitaorang pun duduk ahh . Tak lama lepas tu , ade sorang lelaki cina berbaju kuning yang lalu dekat meja kami . nak tau die buat ape ? die kentut !!! tak senonoh ! macam Safwan ! haha . Yang tak boleh blanye , lepas die kentut , die jalan ke depan , lepas tu die pandang belakang , tangok sape yang dengar die kantut . HAHAHA . perangai tak senonoh betul ! busukkk ! ergh .

okay okay .. pernah terbayang tak macam ni ?



Satu malam , anda menaiki kereta yang di pandu oleh ayah anda , mak anda di sebelah , kakak anda berada di belakang kereta yakni di sebelah anda menuju ke sesuatu tempat . Cuba bayangkan suasana waktu malam di highway . Lampu malap ala-ala lampu tido menerangi jalan . Dalam kesamaran lampu jalan , kereta anda exit dari highway menuju ke bandar berdekatan kerana ingin mendapatkan makan malam di restoran berdekatan memandangkan tempat R&R yang seterusnya berada amat jauh lagi dari tempat di mana anda berada . Setelah menjumpai restoran yang dicari , tiba-tiba anda bersuara :


" entah-entah kan , kedai makan ni kite je yang nampak . Padahal tak wujud pun tempat ni . " nada seram . Ketiga-tiga ahli keluarga anda memandang slek ke arah anda . Anda memngangguk-angguk sambil memejamkan sedikit mata , muka ala-ala konfiden .


pernah terbayang benda macam tu ? Aku pernah . Adakah pengaruh tv ? Imaginasi ? atau sekadar hiperbola dalam kehidupan ? ahhh . Ada-ada sahaja . heheh .


Ade lagi . Pernah tak terpikir yang duit milik kita yang ada dalam purse , wallet , poket seluar , mahupun di celah-celah yang sempit pernah digunakan oleh orang lain ? Maksud aku , mungkin duit tu pernah digunakan oleh seorang tokeh tilam , mak cik jual goreng pisang , driver menteri besar , artis mahupun duit yang dahulunya pernah kita guna suatu hari dulu . haa . Pernah tak ? heheh . Mungkin pernah terpikir , mungkin langsung tak pernah terlintas pun kan .


Seterusnya , pernah sembahyang dekat masjid ? Pernah guna telekung masjid ? mustahil tak pernah melainkan anda seorang lelaki . Ya , aku tau telekung di masjid jarang sangat yang baik keadaannya , tapi bukan itu yang aku kesahkan . heheh . Telekung yang pernah anda pakai tu pernah digunakan oleh ramaiiiiii orang . Mungkin orang yang langsung tidak kenal dan mungkin juga orang yang anda kenal . pernah terbayang tak ?


erm , entry ni sebenarnya asyik bertangguh je nak post . Aritu kan de problem dengan blogspot , siap die telan satu entry lagi . erm , aku rase cam kucar-kacir ngan serabut sket . sorry eh ! hee . okay tu je buat mase ni . daa !


p/s : Esok hari guru , selamat hari guru untuk semua cecikgu aku dan tidak lupa untuk semua cikgu-cikgu di luar sana !!! 



8 comments:

  1. sebagai bakal guru.. terima kasih ika.. heee =)

    anah pon pernah terpikir pasai kedai mcm tu...ntah2 kite sorang je nampakkan.. bile makan mee.. rupa2nya kita makan ulat...eeeeee


    pernah x terpk.. kita share telekung dgn pesakit HIV ke..???.haaaaa... ada x??heeee

    ReplyDelete
  2. salam alaik dear..

    hu. pernah terfikir macam tu.

    even pernah terfikir, entah2 ni duit pencuri or entah2 ni duit yang pernah di pegang oleh saya pd masa lalu,.,

    ahah

    ReplyDelete
  3. yang pasal kedai makan tu.

    dekat dengan rumah, ade orang jual durian. kalau lalu, dia akan melambai2 macam kata,

    "sini...sini..."

    creepy.

    memang la sampai mati pun takkan beli durian kat situ !

    ReplyDelete
  4. cet... korang tengok kul berapa cek antar komen nie... tak boleh blah.... seram... arghhhhh tanak bayanglah kita takutttttttttttt

    ReplyDelete
  5. pernah terfikir bila melalui tepi pokok buluh, tetiba ada sorang pompuan berdiri disebalik pokok buluh itu sambul tersenyum manis..keke

    ReplyDelete
  6. heeee...xpenah tepikir pun smpei ksitu,klau trdengr pun ade org ckp mcm tu,wat dono je..

    ReplyDelete
  7. aisyy comel plak si cik Bidadari ni. RAWR !

    ReplyDelete
  8. Anah , same-same . hee . HIV ? melampau tu ! haha .

    Mutiara Bernilai , kannnn ! kite same berfikir mcm tu . hee .

    HEROICzero , euw . creepy . ntah2 bkn org yg jual tuh . hee .

    Cik Bidadari , haa ! cube pndg blkg ade ape ! heeee .

    MH , hehe . kalau jd betul2 mcm mane ? haa .

    mrsanggun , imaginasi tinggi sgt ! hee .

    HEROICzero lagi , mestila comel . kakak kite kan ! hee . :D

    ReplyDelete