May 29, 2011

Tulangggggg .

Assalamualaikum .

Aku suka tulanggggggg , tulangggggg , tulanggggggg .

Satu tengah hari yang panas terik , aku tengok manusia berbondong-bondong ke pusat bandar . Ada yang parking sesuka hati , bunyi hon sana sini , ada yang penuh tangan kiri dan kanan bawak barang rumah , ada yang pakai cantik-cantik nak pergi beli Moisturizer muka , ada yang datang dengan anak nak beli hadiah untuk birthday suami , ada yang gores kad parking bila tengok orang majlis daerah lalu-lalang , ada yang itu , ada yang ini . Macam-macam . 

Aku yang tengah menunggu kakak aku dekat luar The Store beli barang sket menyeka peluh yang mengalir kat dahi , nak masuk dalam ada plastik dekat tangan . Tunggu dekat luar jelah nampaknya . humm . Panas kemain hari ni . Rasa tak sabar nak balik rumah cepat-cepat . Cuaca sekarang tk menentu betul .

Semalam , aku pergi Taiping Sentral . Dan nama pun Sentral , memang ramailah manusia , bila ramai manusia , makin banyak lah kelaku yang aku nampak . heheh . Sampai-sampai aku ternampak ada pasangan suami isteri . Umur linkungan 60-an . Si isteri duduk atas kerusi roda , yang si suami menolak kerusi roda ke sana ke mari . Bukan senang nak tengok pasangan yang sudah berusia keluar berdua macam tu tanpa anak-anak . Yelah , bimbang orang mengata kan . 

Macam-macam kan ?

Tiba-tiba aku teringat kata lecturer aku hari Jumaat hari tu , pasal Dementia . Dementia tu masalah berkaitan dengan masalah daya ingatan . Mungkin disebabkan trauma atau penuaan . Pernah dengar pasal Alzheimer's Disease ? ha , tu termasuk bawah Dementia lah . Dementia ni ade banyak peringkat . Ada ahli keluarga kita yang ada Dementia ?

Lecturer aku cerita , orang yang ade penyakit ni mestilah disayangi . Kasih sayang orang keliling amat diperlukan . Yelah , curenya still tak ade , cara macam tu jelah dapat lengahkan penyakit tu daripada semakin teruk . Tak kisahlah sayang pada ape pun , mungkin sayang pada cucu , kucing , barang-barang lama , ape-ape je benda yang dia minat . Penyakit tu lagi teruk kalau benda yang dia sayang takde depan mata .

Tiba-tiba lamunan aku terhenti bila ade sorang budak perempuan lalu depan aku . "helo helo , ha dekat mana tu ? Aku dah sampai ni " . Cakap punya cakap , sorang lagi budak lalu depan aku . Dia datang dekat budak perempuan tu . ohh , ade date rupanya . Terus masuk ke kedai yang jual gelang-gelang dan rantai-rantai rock . Nak beli benda yang sama lah tu . Kau satu aku satu . Itu lambang cinta kita . Ok itu aku tambah . Ngaaaaa . hikhik .

Ahh , abaikan mereka .

Minggu ni aku start ke ward Orthopedics , bye bye Paediatrics . Gonna miss u . heheh . Lepas ni aku akan blajar tulangggggg , tulanggggggg . Ngehehe . Aku belajar tulangggggg , aku suka tulanggggggg . Oh tulangggggg . Wish me luck eyh . hee .

oklah itu saja . Sekian .



p/s : aritu aku mimpi aku race kereta dekat kawasan kubur . ape kejadahnya dohh , tulanggggggg . ngehehe .






5 comments:

  1. hahahahaha kau racing nak pegi clerk patient kot? :D

    ReplyDelete
  2. memang suka kan buat cerita banyak2 dalam satu cerita?

    all the best ! =)

    ReplyDelete
  3. nnt dpt suami pong tulang jerr kang takot ko...ngeh3...suke tulang sgt...hihihi
    nmpk nyer hang akan jd Dr orthopedic larr yer...ngeh3... :)
    crite pong nak hiperbola jerr kn...tp best bce...hehhehe

    ReplyDelete
  4. suke tulang?sop tulang ke?okay..nanti kite bikin soptulang ek..

    ReplyDelete
  5. Hidayah , mungkinnnnn . hummm

    HEROICzero , itula namanya versatil . heheh . thanks !

    haruproject , haha . aku tak suka tulang sebenarnya . tu just cover je . haa . thanks tau singgah . terharu . hikhik .

    mrsanggun , mane de ! x suke . suka isi ! :p

    ReplyDelete