Jul 9, 2011

Dia Sorang je Ada Kereta ??!

Assalamualaikum !


Woh , panas weh . Meh sini bace dekat sikit aku nak cite . grrr grrr .


Tadi , tengah hari yang panas aku , mak aku dan kakak aku pergi ke pekan Kuale untuk membeli barang di Guardian . Dalam perjalanan bertembung dengan beberapa kereta polis . Tahu tahu sajalah , orang sana buat perhimpunan Bersih , takut tiba-tiba ada pulak orang dekat sini nak buat perhimpunan Kotor . humm .


Maka setibanya di Guardian , kereta di parking di side parking berhadapan dengan Guardian . Dalam Guardian , tunggu kakak aku pilih minyak wangi , aku sempat pusing-pusing satu Guardian . Bila aku lalu dekat kakak dengan mak aku , mereka mintak aku cium mana satu yang lagi wangi , hidung aku pun pening dan rasa confuse sebab banyak sangat bau wangi melekat dekat hidung , pergelangan tangan , tapak tangan , merata-rata rasa macam melekat bau wangi . emm , mangiii .


Okay , bukan itu yang bikin aku panas , akhirnya dapat ah kakak aku pilih minyak paling wangi antara minyak wangi , pegi la bayar dekat kaunter , aku sempat capai Cadbury Booster . Macam tak pernah makan je . Terliur plak rase nak makan coklat . hikhik .


Setelah selesai urusan berjual beli , keluar Guardian , masuk kereta , ada motor dan basikal parking belakang kereta . Langgar kang ha , baru tau . Parking sikit punya banyak ke . Pftt . Hat tu boleh dimaafkan lagi aku rasa . 


Bila nengok depan ade pulak Kereta Saga parking sebelah kereta kami . Tak de akai . grrr . Dah tau orang nak keluar ape lah salah ke depan sikit , depan kau kosong takde kete kot . Kitaorang pikir takde driver agaknye . Boleh dimaafkan rasanya .


Try reverse belakang , ke depan , reverse lagi , takut langgar moto ngan basikal . Tiba-tiba , eh nampak macam kereta Proton Saga tu ade driver rupenye dalam die . Mangkuk hayun jugak orang tu . Bila dihon , ingatkan ke depan lah sikit , tengok-tengok seinci pun die tak gerak . Ape pun tak boleh . Bangang ke ? Tak paham ke woi , orang nak keluar kereta ? Gila ? Tak reti bawak kereta ? Ke tak dengar orang hon ni ? Keliru dengan diri sendiri ? arghhhh .


Last-last , tuan punya basikal datang . Basikal dialihkan . Muka dia nervous je takut reverse-reverse kena die . hikhik . Reverse punya reverse , dapat keluar . Mangkuk si Proton Saga kaler silver model tak berapa nak baru tu still tak berganjak . Lepas dapat keluar dr side parking , kitaorang semua pandang dan hon sekuat hati , driver tu boleh pandang macam tu je . Muka stone , takde perasaan dan hati perut betul . Benci . Lelaki tu umur dalam lingkungan akhir 20an . Dalam kereta tu ada lah beberapa orang lagi . Dah la pakai spec ribbon ala-ala MJ . Bajet . Macam belalang tahu ? 


Kau ingat bangga sangat ke pakai spec macam MJ sampai tak nak alih kereta ? Kereta kau kereta kebal ? 1.3cc je kot . Nak berlagak ? Ikutkan hati nak je tunjuk jari F macam kitaorang pernah kena dekat Penang , cina mata sepet yang bajet cool , kau yang salah lane , nak angkat jari apahal ? Okay yang tu cerita lain . Walaupun begitu , aku masih rasional nak buat benda tak moral macam tu . humm .


Orang macam ni sepatutnya kena masuk sekolah memandu balik . agagagaga . Kadang-kadang , orang lain bawak kereta penuh berhati-hati dan ingat orang tersayang time drive , tapi orang macam nilah , yang tak ade perasaan masa bawak kereta . Kau pikir kau samseng jalan raya ? Macam mana orang lesen baru nak berani bawak kereta kalau asyik jumpa orang macam kau ? arghhh . Geram tahu . Satgi hon lebih-lebih kau kejar pulak , tuduh aku nak pegi perhimpunan Bersih . eh . grrr .


Bila cakap pasal bawak-bawak kereta ni , aku teringat cerita lain .


Aku tak suka bila orang cakap contohnya : "orang Ipoh ni tak reti bawak keretalah ." Kau bajet kau cool ke mention nama tempat . Kau nak salahkan cikgu yang mengajar dekat Driving School Ipoh ke cakap macam tu ? Manalah nak tau orang tu belajar memandu dekat Shah Alam , lepas tu pindah Ipoh . tiba-tiba kau cakap macam tu ? arghhh . Benci benci . Humm , senget mulut I tahan marah . hik hik .


Humm , okaylah . next time , kalau bawak kereta hati-hati ye . Fikir sama orang lain . Orang lain pun bayar cukai jalan . Hak awam . Hak masing-masing . Jangan nak tunjuk belang pulak , kau harimau ke kuda belang ? pftt . Benci . Fobia tahu ?




Eh , kejap . Tengok ni .






Style kan ice cream ni ! nyam nyam .


Ok bai . Sekian .




p/s : aku tak suka ada motor jalan depan aku kalau tengah drive kereta . Confirm bising mulut aku ! hee . Tambah-tambah lagi kalau apek cina yang pakai seluar pendek . Kalau jatuh accident , kang sakit lutut tu ! Eee sakit tahu ? Aa Aa Aaaaa Adoi !



10 comments:

  1. Ika nani : Defender of Ipoh drivers... hik3 :D

    ReplyDelete
  2. klau xde undang2,sondol je kete org tu kn,nyampah org selfis ni..

    ReplyDelete
  3. hahahahaha... akak pernah marah org keta depan yg bodoh... samakan side miror kiri akak dengan dia.... buka tingkap sikit... cakap... "bodoh ke?" lepas tu akak blah... dah beangang sangat...

    ReplyDelete
  4. oopsss time tu akak co pilot ajapun.. driver mengamuk gila ngan akak time tu... tapi puashatilah...

    ReplyDelete
  5. pergh.....
    mesti u sgt-sgt-sgt bengang gile , dah ler panas luar tambah lak panas dalam.....
    kalau ikut kan hati turun kete u tu, gie kat saga die tue, kluar kan kunci toreh je dalam-dalam panjang-panjang kat kete 1.3cc je tue... puas hati...(eh...terover ganas plak..)
    tapi kan..
    mmg benci gile kalau kene macam tue..
    bleh plak buat muka katak x bersalah..
    budus tol... x de tolerate punye org (eh..terover marah lagik..)

    ReplyDelete
  6. kalo kyg yg drive ms tu,nk je kyg tkn hon tu pjg2....biar die malu...xde adab....bajet bgus je ngn spek hitam n topi tu....arghhhh.....

    ReplyDelete
  7. jiji yu , tersumbat ape ? jantung ? keh keh .

    Haruproject , ngehehe . Orang Perak kena defense org perak . hikhik .

    mrsanggun , tu lah . baru puas hati . hehehe .

    Anon , okay .

    ReplyDelete
  8. Bidadari Syurga , e garangnye akak ! tatot lahhh ! hehehe . mesti puas gile hati kannn ! weee

    Cik Aletheea ,ha . tau xpe . rase nak sewa kereta kebal , lenyek kereta tu . ergh . garang jugak u ni ye . hik hik . :D

    kila hasmi , tau xpe . biar semua orang tengok die . hik hik . ganas tau . :p

    ReplyDelete