Jan 21, 2011

Ah Chai .

Assalamualaikum .

Aku ade sorang member , aku bagi name die Ah Chai la . tu bukan name sebenar die pun . muke die ni ala-ala cine sket . duduk kat Tengganu gitu . ni mari nak kabo cite sket ni . dengar molek , duduk diang-diang . keh keh . suke ati aku je . jangan marah yep .


" gua dulu jahat o . " Ah Chai cakap , sambil selak-selak paper .


satu klas cam diang . x sabo nak dengar cite Ah Chai . yang buat tengah buat add maths trus padam kalkulator , yang tengah curi-curi cas handphone trus x jadi cas phone , yang tengah makan karipap trus simpan balik karipap dalam plastik . x sabar aih .


" kenapa Chai , pe lu buat ? " 


" gua dulu ingat lagi time skolah . mase tu ade program anugerah cemerlang . gua dapat markah subjek Agame Islam paling tinggi . hohh , hebak weh . "


" pas tu ? "


Ah Chai terdiam . belek-belek berite sukan . ade gambor Sazali Samad badan berkilat tengah buat aksi . Ah Chai sempat lagi tiru gaye Sazali Samad . adehhh . aku dah rase putus harapan nak dengar cite die . hampir 3 minit gak r . suasana jadi senyap , bunyi beruk di dalam hutan meriah sekali .


" pas tu , mak bapak gua dapat la jemputan datang skolah . tapi mak gua je datang , bapak gua busy . g bawak lori . "


bile nak sampai klimaks ni .


" majlis tu lame au . gua duk depang , gua kalih r blakang . cari mak gua . cari punye cari gua nampak ade sorang mak cik ni . nampak macam mak gua . "


diam sebentar .


" gua terkedu kejap . nak tau gua nampak ape ? gua nampak mak gua tengah tido lena dekat kerusi belakang . maluuu gile gua rase . adehh . "


die sambung lagi .


" gua rase malu sangat . malu bangat dong . ye la , mak gua orang kampung , pakai biase-biase je . pah tu , datang majlis g tdo plak tu . malu rase nak ngaku tu mak gua . risau orang laen tahu mak gua tido . "


" tapi sekarang ni , gua pikir-pikir balek . baek ke buruk mak gua gak . gua rase menyesal rase macam tu dulu . ye la , cube bayangkan mak gua susah-susah datang , mungkin die penat keje motong getah . anak die dapat anugerah . subjek agama Islam plak tuh . bangge weh . tunggu turn anak die sampai tertido . "


Ah Chai nampak sebak . slow-slow kesat mate die .


" gua nak g koop jap . i'll be back okayh ! grrr "


Ah Chai berlalu menuju ke koop . sungguh x sangka , dari luar nampak otai , tapi dalaman die ade kaseh sayang yang mendalam kat mak die .


Sayangi mak anda ! Sayang mama muah !


p/s : aku baru belajar dari David Teo . " lu olang sudah pernah tengok ular belak ke belom ? kalau sudah bermakna lu olang sudah dewasa " . alah , ala-ala perumpamaan sape makan garam dulu . paham ?




18 comments:

  1. ye..sayangi mak anda...

    mula2 ak baca tajuk ni kan, ak senyum2..ingat ang buat entri pasal lee ah cai....hahah

    ReplyDelete
  2. biasa la..manusia ni, seburuk2 or sejahat2 mana pun dia, ttp ada rasa belas, rasa kasih dan rasa simpati

    ReplyDelete
  3. aku pon rase aku macam ah chai gak..ade taman sekebun bunge dalam jiwe..haha

    ReplyDelete
  4. crassca :

    hahaha . banyak la ang . aku x terpikir langsung dow . aku pakai taram je name ni . haha .

    ReplyDelete
  5. E.d.Y :

    tu ahh . hati manusia xde sape yang tahu .

    ReplyDelete
  6. JIJI YU :

    haha . bese r tu . keras macam mane pun dalam hati still ade space untuk tanam bunge . haha .

    ReplyDelete
  7. mmgla,bruk mcmanepun mak kn,sdeh bcenye,hisk2..

    ReplyDelete
  8. adoiyai... ni buat gua tacing2 neh.

    *eleh gua pon ade kawan nama ah chai. siap serumah lagi............... *muka berlagak*

    ReplyDelete
  9. kalau rasa nak menang p la kawen ngn ah chai tu.

    ReplyDelete
  10. mtapi x kot. ah chai x se-negro bruno mars.

    ReplyDelete
  11. hehehehehehe.. liked!

    Assalamualaikum!


    .END.

    ReplyDelete
  12. aku rasa aku tau ah chai ni sape. ahaha

    ReplyDelete
  13. HEROICzero :

    alolO , tacing2 plakkk . haishhh . berlagak . hollow man memang perangai terok . buwekkk .

    bole je .

    beli r bear , bubuh name Ah Chai .

    kah kah kah . x pun buh name Raffali . ehhh ??!

    x kawen pun da slalu menang . hee .

    x sebusuk Ana Raffali .

    hehehe . thank u !
    Waalaikummussalam !

    TAMMAT .

    ReplyDelete
  14. baydahhhh ! shhhhhh ! duk diam-diam . hee .

    ReplyDelete
  15. nak kenal la dgn ah chai tu.. eheheheh XD

    ReplyDelete