Jan 14, 2011

Haati .

Assalamualaikum .


hurm . kaki aku melangkah bebas di bumi Malaysia . bermacam-macam jenis manusia yang aku pernah jumpa . dari jenis yang menyenangkan hati sehinggalah jenis yang menyerabutkan hati . walau ape-ape pun aku tetap berbesar hati (hepatomegaly) kerana berkesempatan mempunyai hati . hahaha . 


bile aku pandang manusie kiri kanan depan dan belakang aku , tibe-tibe aku terpikir ...


orang selalu cakap dalam hati , hati berkata-kata , sakit hati , besar hati (hepatomegaly) , suka hati (gay) , hati pedih , pedih ulu hati (gaviscon) ? ehh . dekat mane hati kite ? erghhh . ni aku tengah taip ni hati aku yang cakap . haa .


erm , kalo cakap dalam hati mesti la guna bahasa yang kite guna ye dak ? kalo Melayu mesti hati die cakap Melayu , kalo India hati die cakap Tamil , orang Cine hati cakap Mandarin , hati orang Korea cakap bahase Korea , hati Boswana ckp bahase Boswana , hati Hindustan cakap bahasa Urdu . kah kah kah .


aku rase lawak pulak bile pikir orang cakap dalam hati guna macam-macam bahase . kalo boleh dengar , macam-macam bunyik ade . hee . 


cube bayangkan kalo member aku yang Sarawak tu cakap dalam hati die ,


" Nya brekot lalu terusuk gugok dalam parrit "
( dia berlari lalu terbabas jatuh dalam parit )


pastu member aku yang Penang pulak cakap dalam ati die ,


" dah la lapaq , p kedai nasi kandaq kena beratuq pulakkk "


keh keh . ok ok bangsa laen plak . kalo orang India plak cakap dalam ati , cane ?


" கட்டற்ற கலைக்களஞ்சியமான விக்கிபீடியாவில் இருந்து . "


ahh sudah . aku pun x paham .


ape yang aku pasti , hati Bruno Mars selalu cakap kat aku ,


" Aloha Au Ia 'Oe  "


haish . ape-ape pun rambut same hitam , tapi hati laen-laen . biarlah hati masing-masing , masing-masing je tau . baek ke buruk . jage lahh hati , jangan sampai busuk seperti bangkai . hati-hati hati oi !







9 comments:

  1. haisssh kalau jatuh hati macam mana?

    ReplyDelete
  2. haha...boleh baca hati org ni

    ReplyDelete
  3. hati berkata: ada budak busuk g beli kuih sambil buat jelingan tajam kat org ensem! huh

    ReplyDelete
  4. dayah :

    erm . org kadazan x ckp dlm hati . hak hak .

    ReplyDelete
  5. HEROICzero :

    jatuh hati ? hati jadi bisu laaa ! hee .

    ReplyDelete
  6. safwan busuk :

    eh eh . perasan hensem sungguh ! patut la ... hurmm .

    ReplyDelete
  7. ini rupanya tujuan kau mintak ayat..aha

    ReplyDelete