Jun 17, 2010

Kisah Aku

"Antara sedar dan tidak, aku dapat merasakan perubahan dalam diri aku.. hmm.. bkn shja dari segi pemikiran, malahan dari segi tingkah laku!".... aku bermonolog dalaman.. hmm

seminggu selepas bermula 2nd year.. aku sekarang dah lain.. kalau dulu aku suke on9 sambil downlod benda yg entah ape2, aku kini dpt mengawal perasaan itu.. entah mengapa.. adakah aku sudah tua?? ahh.. pedulikkan semua itu..

tangan aku semakin rancak menari di ats keyboard smbil memikirkan ape yg patut ak tulis di sini... hmm.. baiklah.. sedar atau tidak, aku kini menjadi peminat blog yg tersohor di alaf ini.. kalo dr dulu aku tahu, dah lame aku follow blog tuuuutttt! opsss.. maaf siaran rosak.. meskipn setiap hari aku membaca 5 artikel berkaitan agama dan sedikit mengarut oleh si penulis blog, namun aku terhibur.. sedang asyik membaca, tiba2 aku teringat akan blog aku yg dah lame terbengkalai.. haih!

"tu laa.. org ade blog, die pn nk ade blog.. pastu x tahu nk tulis, nk update, nk tunjukkan kebolehan aku menulis & mengarut! ahh!! stress lahh.. mcm mane ni??

sedar x sedar, aku semakin menjangkau usia 20an (ingt besday aku, 3 oktober).. hmm.. lps ni da x adela belas2 kt depan.. aku ni umur 20 an ke? apsal rse cam bru form 4? pendek sgt ke aku ni? (isu sensitif) ke kawan2 aku sume x matured? (mcm la aku matured).. soalan demi soalan bersilih ganti di benak aku.. wahh..!

(sbnarnye, aku nk lukis histo ni.. tp, rse cam nk menaip & merapu.. bru bangun tido la katekan)

hari ini aku bersama kawan2 aku di uji.. hmm.. kisahnye begini.... jeng jeng jeng !!!

lbih kurang pukul 10.30 pg, kami sudah habis lacture.. memandangkan kelas seterusnye yg telah dibatalkan, kitaorg pun ape lagi.. chaw r lek umah.. tetapi.. dalam perjalanan pulang, kedengaran satu bunyi yg sungguh meng'annoying'kan.. tekk tekk tekk tekk.. (sebut dgn btul!)
semakin kawan aku si IS menekan pedal minyak, semakin kuat bunyi itu.. haih!

lalu dgn selamba aku berkate, "berhentikan kereta ni jap, aku nk cek.." lalu, mereka memandang aku dgn pandangn yg slek.. ahh.. biarla.. time2 suspen, mane bole serius2 sgt.. cool la beb.. haha

lalu kami pun cek punye cek.. menenmui jalan yg buntu.. maka singgahlah 4 makhluk Allah ni di sebuah workshop yg x berapa besar.. dgn muke blurr mereka juga menemui jalan buntu.. ahh.. x bertauliah betul lahhh!!

maka, kami mengambil jln yg lain.. utk pergi ke sebuah kedai yg besar ckit dr td.. nmpk cam canggih sket.. die pn buat prediction yg 'long shaft' pecah.. hey, ape bende tu?

da la kene tuka.. dgn masalah yuran yg belum selesai, memandangkan kereta tu kereta kawan aku, die yg kene byr... rse bersalah pn ade.. dlm ati aku berdoa jugakla semoga mudahkan urusan kami ni.. (first2 aku bce innalillahiwainnailaihirojiun... pastu lailahaillaanta... smpei abis..) insya Allah sume lncar..

tunggu pnye tunggu.. sembang punye sembang.. merapu punye merapu.. tibe2 puk! die bg tau kene ganti bende alah tu bak kte roomate aku.. da la sampai rm600.. maka terbantutlah mood kami yg mmg suka bergelak ketawa kepada mood yg lbih serius.. (tibe2 aku teringat test memandu aku! ahh.. benci la!)

sambil memerhatikan beberapa org foreman cine kt kedai tu.. kami menyambung perbualan dan lawak jenaka.. dah mmg adat & prinsip kami.. ke mane shaja kmi pergi, kite mesti buat bising, gelak bnyk dan peningkan org kedai.. (teruk btul!)

tuan punya kereta da x duduk diam smbil menelefon ayah & maknye di kg halaman.. cewahhh! kami terpkse control mood.. suam2 kuku.. rse bersalahpun ade.. hmm.. xpe lahh.. smbung cerita..

da habis merapu.. satu persatu orang dtg kedai FALKEN ni.. hmm.. bdk2 yg keje ni nmpk cam sume x bole hrp, tp bile wat keje.. hah! mek kau.. terer kott.. cewah, puji pulak.. pas2 die kte kene tmbh lg.. minyak gearbox kene tmbah.. alahai labu.. hmm yelahh.. tmbah2.. sile2..

pas psg sume try la bwk kete tu.. hah! bunyik lagi.. hahaha.. sume wat muke cover! penat2 psg, tgk2 still bunyi lg! hahahaha.. aku ketawa terbahak bahak di dlm hati memandangkn menghormati mood pada ketika itu.. ahha! tibe2 muncullah term bru dlm idup aku, 'long shaft yg pendek kt sebelah kiri kene tuka'.. hey, apahal lu.. satu2 tmbah.. haish.. hati muda aku membuak-buak kemarahan.. (ceh, x bole bla ayt aku!)

hmm.. ske ati ko la.. aku pn tipon la abah aku yg sememangnya terer bab2 kete ni.. hmm.. abah selaku penasihat melarang sekeras kerasnya utk menukar bende tu.. hmm.. baiklah.. pas2 die kte kene wat allignment la plak.. adusss.. mcm2 lah kaw.. satu kete rm31.. iyelahh..

pas siap2 sume, die pn try la wak kete tu en.. haa! bnyi dissappear! wahh! ajaib.. pas2 tuan punye kete pn pegi la byr.. ka ching 2x! rm812.90.. ish3.. free2 kene byr.. xpelah.. cobaan.. nk wat cane.. walaupn dtg 4 org, tu kan kete die.. lgpn kami ni tgh kering.. nk2 lg due org kwn aku yg mmg kuat berbelanje tu.. opsss!

tu lah ceritanya... moral of the story, walau ape yg terjadi pade kite, kenelah sabar.. ucapkan kate2 yg btul.. dah belajar dah kn..! haa... pe g, gune r.. ish3.. sesungguhnye, Allah menguji kite dalam setiap problemas yg timbul.. kite haruslah sbr dan tabah menghadapinye.. insyAllah..

ha.. pnjg plak aku membebel.. sbnarnye, bnyk fakta & kisah yg tertggl.. almaklumlah aku ni kn, x pandai sgt nk bercerite.. bak kate mama n kak yong.. aku kalo cerite, org yg dgr tu dpt 50% je markah.. lainlah kalo kakak aku yg cerite.. 100% kot! haha.. opsss!

sekian.. yeehaa! wasalam.. =)

No comments:

Post a Comment