Feb 24, 2011

Lunabila .

Assalamualaikum .


Luna , seorang gadis berusia 30 tahun . Dia anak sulung kepada 3 adik beradik , belum berumah tangga . Kerjayanya sebagai seorang pegawai bank menjadi alasan utama mengapa dia masih belum berumah tangga . Ibu , bapa dan adik-adiknya gusar dengan sikap Luna yang sering memberikan alasan apabila ditanya berkenaan masa depannya .


Dulu , dia mempunyai seorang teman lelaki . Seorang arkitek . mereka telah lama berkawan , sejak dari sekolah lagi . Namun , sikap Luna yang berubah dengan tiba-tiba membuatkan hubungan mereka berakhir di tengah jalan . 


Luna mempunyai seorang rakan karib , Nabila . Mereka berkenalan sejak di universiti lagi . bagi Luna , Nabilalah rakan karibnya sehidup semati . Ini kali pertama Luna mempunyai seorang sahabat baik . sebelum ini , semua kawannya jenis kawan makan kawan . Sebab itulah apa yang dilakukan , dihajatkan dan disuruh Nabila akan ditunaikan oleh Luna . Adalah Nabila benar-benar ikhlas bersahabat dengan Luna ? Hanya Tuhan yang tahu .


Aira dan Min , adik-adik Luna masing-masing sudah mendirikan rumah tangga . Mereka tidak seperti Luna yang lebih mementingkan kerjaya dan kawan baiknya . Ibu , Ayah dan adik-adik Luna menyalahkan kehadiran Nabila kerana menjadi batu penghalang kepada Luna untuk mendirikan rumah tangga .


Apa yang pasti , sejak kehadiran Nabila , hubungan Luna dan teman lelakinya putus , Luna mula membenci lelaki dan segala nasihat keluarga tidak diendahkannya . Ibu Luna sudah makan hati dengan sikap anaknya itu . Apa semua ini bersangkut paut dengan Nabila ? Apakah Luna terlalu taksub dengan kawan karibnya itu ? Apakah hubungan Nabila dan Luna ? kawan ? atau .... ahh mengarut .


Keluarga Luna tahu yang bekas teman lelakinya masih menunggu Luna . kesian . Orang sekeliling sudah mula memanggil Luna anak dara tua . Namun , Luna langsung tidak peduli . Dia tetap dengan pendiriannya untuk menyendiri . 


ish ish ish .


So , aku pun tak pasti ape kesudahan si Luna ni . Betul ke sebab dia sayang sangat dengan Nabila tu ? Nabila tak kawin , Luna pun tak nak kawin ? ke Luna yang belum bersedia ? arghhh . Luna ohh Luna . mengapa kau berubah sedemikian rupa . ohh !


p/s : semakin nak exam , semakin suka aku berblog ? ohh .

6 comments:

  1. ahaha..aku pon tak paham pehal pulak dgn luna.dunia cinta ni mmg btol2 aku tak paham,..

    ReplyDelete
  2. Adakah Luna dan Nabila ada skandal.... hmm...
    macam sinopsis novel lak :D

    Entry terbaru padlie: Kerja oh Kerja, TUAN DIREKTOR ! PILIH KASIH EH !!, Pilihanraya kampus - ada faedah ke?

    ReplyDelete
  3. mudah2an Luna x melakukn prkara yg d laknat Tuhan dan kembali pd kekasih yg setia menunggunya...

    ReplyDelete
  4. belum ada jodoh arr tuh.org lain yg ske pikir negatif niiii.huhu

    ReplyDelete
  5. JIJI YU : tu lahh . aku pon x paham . aish . pelik pelik !

    Padlie : novel ? hehe . hurm , entah la . mungkin ada sesuatu di antara mereka ! hehe .

    E.d.Y : hehe . tang mane la mcm adamaya nye tu ?

    mrsanggun : aminnn . hehe . insyaAllah .

    Lady SS : tu lahh . harap-harap macam tu . think +ve ! yeah !

    ReplyDelete