Jul 20, 2010

50 sen..!

50 sen, 50 sen, 50 sen!

Ade 50 sen? Bagi la kat aku.. hehe..

Sesungguhnya, aku adalah pengumpul 50sen yg setia..! oh yeah! Iye, betul! Tanyalah mereka2 yg berada di sekeliling aku.. terutamanya housemate aku! Alangkah sengsaranya mereka selagi aku x dapat 50sen yg aku nampak dengan mate kepala aku sendiri! Hehehe..

Aku akan berusaha sekeras mungkin sehingga mereka menyerah kalah! Korang kena sokong aku! Sokong aku dengan berikan aku 50sen korang dan aku akan tukarkan dengan 10sen+10sen+10sen+20sen.. hee.. kalo nak sume 10sen pun bole! Jgn kedekut.. nti.. haa.. nti.. aku nanges sepanjang hari.. haa.. mcm mane? Huhu..

Kenape aku kumpul 50sen?

Begini, 1st sekali sebab die duit syiling yg paling besar, cam best nak kumpul, nmpak hebat..

2nd, aku tgk duit parents aku dlm tabung 50sen banyak.. lantas diri aku termotivate untuk mengumpul juge..

3rd, selalu berebut dgn Shuze!

4th, yg paling utama ye iaitu aku ade target nak beli! Yea! Mari menabung... wee~

Anda kenal Sazzy Falak? Kalo kenal, suami die kenal? Haa.. suami die businessman kalo x salah aku.. tp yg aku pelik, skrg die da jd host tv! Kat Wanita Hari Ini plak tu.. hee.. lupakan pasal die.. yg penting, die ade cakap, kalo menabung, mesti ade target! Baru menjadi! Ahha! That’s why la..

Setakat ni, dah 2 kali aku menukar duit2 50sen aku kepada wang kertas.. hehe.. so, x nak join aku ke? Korang jgn kumpul 50sen.. t saingan aku sengit plak.. korang kumpul la 20sen ke..10sen ke.. 5sen ke.. 1sen ke.. tau! Hee ;P

P/S: marilah menabung! Oh yea! Sikit2 lame jadi bukit, lepas jadi bukit, kite robohkan, bina bukit baru! Ok?? Di kala impian menjadi kenyataan.. wahhh! o.O

8 comments:

  1. Salam Ika, hehe.. :)
    Finelah.. Saya kumpul 1 sen.. hehe.. awak suka yg besar-besar, saya suka syiling yg kecil-kecil ;P Ika, sebenarnya saya pun suka 50 cent. Tapi bukan duit syiling tu, 50 Cent penyanyi nigger tu, ahahaha xP

    ReplyDelete
  2. Salam Hajar =)
    msti sya dpt kumpul lg bnyk dr awak.. kn..! haha.. oho..! busuk la awak ni..! haha =D

    ReplyDelete
  3. ika. ika. ak byk kot duit 50 sen. de la dekat belas2 rnggt or da msuk pluh2 rggt kot. haha. mau kah?

    ReplyDelete
  4. Qisya...!!!! mau lah!!! meh cni duit 50sen ang..!!!

    ReplyDelete
  5. tp tbe2 ak ase cm xnk bg. sbb ak nk gne bsuh baju. haha

    ReplyDelete
  6. Qisyaaaaa....!!!!!!!!! busuk.

    ReplyDelete
  7. tabung saya sudah penuh. Bagaimana kah langkah seterus nya? Apa perlu saya mengangkut syiling-syiling ini ke bank, bukan kah agak kekok, kerana sangat banyak.

    Harap anda boleh membantu dengan tips-tips menarik.

    Sekian.


    HEROICzero.

    ReplyDelete
  8. HEROICzero: oho.. mudah saje pnyelesaiannye!
    1st, kumpul duit syiling terbabit dlm beg kecil, satu beg anggarkan dalam seratus (eh2, sampei ke?) kemudian tukar ke kedai2 runcit berhampiran setiap hari, sehingga licin kesemuanya..konfem tn kdai kagum!

    2nd, kumpul duit tersebut dalam tabung, then pegi post office, hantar post laju ke alamat saye! haha..

    3rd, teruskan mengumpul sehingga masuk dalam Mlysian Books of Record! aha.

    nk tips lagi?? bnyk sbnrnya..slmt mencuba! =D

    ReplyDelete