Jul 31, 2010

Di Kala Impian Menjadi Kenyataan

Seandainya aku telah dewasa..

Akan kucapai segala citaku..

Harapanmu.. akan kubalas jasamu..

Ayah dan ibu..

*lagu dalam iklan susu kot.. hee

Ohh.. dulu tangan aku hanya sebesar dua jari orang dewasa.. ohh.. aku telah membesar sekarang.. aku hampir-hampir menjadi orang dewasa... ohh ohh.. (keluh kesah)

Aku pernah berangan-angan.. hee.. aku jeles dengan orang yang ade zaman mase kecik-kecik yang duduk dekat kampung.. x kesah la rumah die ke rumah datuk nenek die.. pastu, die ade best friend mase kecik-kecik.. selalu maen same-same.. then, ade tempat lepak same-same.. dekat tengah sawah.. lepas tu cume ade sebatang pokok je dekat situ.. pastu dekat pokok ade tulis name diaorang.. 10 tahun kemudian, sume dah besa-besar.. sume dah ade kerjaye.. diaorang balek kampung.. maka berjumpalah mereka best friends mase kecik-kecik.. nangis.. peluk-peluk.. terharu.. lepas tu, pegi lek tempat diaorang lepak-lepak.. tengok dekat pokok still ade tulisan yg diaorg tulis.. x pun, pokok tu dah kena tebang.. haha.. padan muke.. jeles aku!

Korang ade ke pengalaman menyayat hati macam tu..? aku x kate zaman kanak-kanak aku boring haa.. jangan buruk sangka dengan aku.. zaman aku kecik-kecik dulu aku tinggal dekat Gerik.. iye, penah dengar? Kalo x penah, buat-buat penah.. aku x kesah orang kate gerik tu hulu ke ape.. aku bangga pe aku penah duk sane.. aku sekolah kat sane.. ade kawan-kawan ramai.. dapat 5A UPSR.. cikgu sume baek-baek.. haa.. pastu up sket masuk MRSM dapat 8A PMR.. haa.. ok pe Gerik.. hee..

Lagi satu aku selalu berangan mase aku dah kerje-kerje sume.. dah dewasa sgt lah kire kn, pastu aku jumpa lek buku yang aku tulis mase kecik-kecik.. mase tengah stress.. haa.. aku tersenyum kecil.. hee.. pastu aku jumpa satu kotak kecik, ade benda-benda yang aku kumpul mcm batang kayu aiskrim ke.. haha.. mmg ade pn.. tp bru je buang.. =P syoknye wei...!

Lagi satu aku teringin slalu tengok dalam drama, ade orang wat album khas dekat anak-anak die.. hee.. setiap anak ade satu album.. dari hari diaorg diberanakkan sehinggalah gambar diaorg dah pakai jubah lepas dapat ijazah.. OMG! Bapak r.. melampau kan keteringinan aku.. haa..

Ahh.. dah memang aku teringin nak wat cane.. tapi aku x teringin plak tengok ade drama yg bile diaorg besar-besar nak kawen tibe-tibe baru dapat tau mase kecik-kecik dah tunang.. x pun mase kecik-kecik diaorang ade janji iaitu wasiat atuk-atuk mereka.. supaya cucu-cucu di kahwenkan.. ntah ape-ape.. tu drama sangat kot.. haa..

Lagi..? hmm..

Walau ape pn kemerabanan(kata dasar=meraban, loghat perak yg bererti mengarut) aku.. aku tetap bersyukur.. aku tetap mempunyai zaman kecik-kecik yg ape ek.. yg.. hmm.. yg x macam aku teringinkan.. jadilah diri sendiri.. watpe nak jadi orang laen.. kan.. ha.. sume tu pengaruh tv, drama, cerekarame je.. 1 dalam 1000 kot nak cari orang yg wat camtu.. kan?

p/s: terimalah kenyataan hidup anda...! woha..! :D

2 comments:

  1. Saya tahu Gerik kt mana ! Cantiklah ! Aman damai :D Hahaha saya kecil2 pun taka ada tulis nama kt pokok hehe :P

    ReplyDelete
  2. awak tahu..? yea..! hehe.. kalo mase dah besar bru tulis bole? hee :D

    ReplyDelete