Jul 18, 2010

Aku Sudah Tua?

Berapa umur anda? Soalan sensitif ke? Opss.. sorrry.. (muke jahat)

Sedar x sedar umur aku sudah hampir hilang angka satu di hadapannya..

oh my God! (gaya macho)

Tue dah ke aku ni? Adakah aku sudah bersedia untuk menghadapinya? Hmm.. aku still rase yg aku ni masih kanak-kanak.. ape? Over sgt? Ok2 tuka, aku masih rase yg aku ni masih budak2.. Ok x? Hmm.. bole la..

Sepanjang hidup aku yg hampir 1/5 abad (nak bunyi macam tua) ni, aku ni dah matured ke? Perlu ke matured? Perlu ke sentiasa serius? Perlu ke aku sembang hal dewasa? Politik? Oh no! What? Kawen? No no.. not yet.. X boleh nak makan mamee dah? Aiskrim mcm mane? X boleh ke? Yok2? Ohho! Perlu ke aku buat persediaan?

Banyak sangat soalan aku nak tanye ni..

aku masih keliru dengan identiti aku! So! Aku masih remaja! Belum dewasa! Ow yea! X perlu masuk geng dewasa! Hahaha.. fuhhh!

Kadang-kadang, rase mcm best bile jd org dewasa..

tp bile pikir, mcm bnyk je bende kene wat.. kene kerja, x boleh malas, cari duit, byr duit sewa, byr bil, kena byr zakat, kena guna duit sendiri, kena selesaikan masalah, kena jadi org yg matang, kena itu kena ini, hutang sana sini... ohho!

Stoppp! X mo pikir lg..! nk jadi budak2! Relek je.. hmm.. macam mane ni?

Me and my heart we got issues.. issues..issues.. we got issues..

Confusion.. illusion.. still i dunno which way to go....

Ohh! Kau di paksa aku terpaksa! Terpaksa ape? Terpakse jadi dewasalah! Oh my God! *kipas2 muke

Apsal aku tibe2 pikir pasal umur ni?? Hmm.. birthday lmbt lagi.. headphone besar? Ape tu kak yong?opsss! What ever it is, we have to.. to.. to be.. Tua.. haha.. biarlah masa menentukan segalanya.. tiada org yg muda & kekal selamanya.. melainkan yg di atas sana.. yea! Dun worry b happy!

p/s: berapa umur anda? Da matured? Suke x jd org dewasa? Ke suke jd budak2? Hehe.. woha!

4 comments:

  1. Salam Ika :)
    Situation awak ni betul-betul la macam lagu Britney Spears, I'm not a girl. Not yet a woman ~ Hehehe. Biar je, tak perlu fikir nak jadi matang ke tidak, hal yang kena jd matang tu, jadilah.. Tapi takkan segala benda pun nak serious kan, nanti cepat stress. Saya dh mengalaminya pun, huhu ;P

    ReplyDelete
  2. Salam Hajar..! =)
    aah kan.. hehe.. ok! thnx 4 ur advice =)
    mari kita tunggu dan lihat diri kita 10 thn akan datang.. wee~

    ReplyDelete
  3. ceh2 :D

    aku forever 18! haha :D kau lak? :DD

    ReplyDelete