Jul 15, 2010

Junior???

ting tong! *kreeekkkkk* (pintu di buka)

aku kembali lagi!!! hahaha (ketawa berdekah2)
oh my God! (sebut gaye macho, bkn gedik k!) aku da jd senior!
ohhh! tuekah aku ini?? mesti la x.. td kn, bru berkenalan dgn junior phase 1A!
owh, sgt ramai sekali.. yg aku x bape nak puas ati sebab bnyk yg dri KMKN ngn KMK.. ohh!
konfem2 r kenal each other! mane boleh! ini tidak adil! (berckp gaye emo)

korang suke junior? sbnrnye dr dulu lg aku bkn la x suke junior.. hee(senyum kambing) tp rse cam x baek kalo kite berlagak senior.. tp kdg2 perlu gak dow, bkn berlagak ye tp jadila perasan matured sket.. t diaorg tergediks plaks.. hee..
ckp psl seniority, tibe2 aku teringat kesah mase 1st2 aku mendaftarkan diri di mrsm tepeng..
wahhh! di kala itu, walopun penah menjadi senior ketika F3, tetapi berasa sungguh kerdil dan asing sekali apabila berhdpan dgn senior F5...! erkk..

senior ni satu hal, kalo yg baek perghhh r.. baek gile.. buat yg muke xbole bla tu.. ish, rse cam kite plak yg buat salah.. itulah asam garam ketika menjadi junior..

bukan itu yg aku nk crite.. tetapi, kejadian yg memang x bole bla terjadi kawan aku ketika di hari 1st pendaftaran.. ahha!
kisahnye bermula ketike kami bersembahyang maghrib di surau.. jeng jeng jeng.. sudah menjadi tradisi junior2 akan mencium tgn senior2 ketika bersalam.. sebagai junior yg rendah diri, maka kawan aku yg sorang ni bersalamlah dgn sorang senior ni.. mule2 die rase cam sebaye je, tp bile si senior tu biarkan tgn bersalam lame2 mcm nk suruh cium tgn jek, maka kwn aku buat assumption "ow, senior rupenye"

hari berganti hari.. pelbagai aktiviti yg disediakan oleh pelbagai society di maktab.. lalu, pada suatu hari, bertemulah kami semua mengikut kelas yg ditetapkan.. ohh, semua muka sungguh asing sekali..

maka, berkumpullah kami seramai 26 org kot kalo x silap dlm kelas aku (405).. maka terbongkarlah satu rahsie besar!! rupa2nye.. si senior yg sua tgn lame2 utk dicium tgnnye itu sekelas dgn junior yg mencium tgn org yg menganggap dirinya senior itu!! OMG! x boleh bla!
maka tercetuslah rase dendam antara mereka..

serase aku, si junior yg mencium tgn senior menangis.. ohh, x sangka die di perlakukan sebegitu rupa..! lalu si perasan senior meminta maaf ats perbuatan terkutuknye itu.. bermula hari itu, maka rapatlah mereka berdua bagai isi & kuku.. ish3.. xsangke bibit2 perkenalan mereka sebegitu rupe..

haa.. jgn jadi senior yg namenye meniti di setiap bibir junior kerane perangai x bole bla! tp jadilah senior yg nemenya meniti d setiap bibir junior kerana mencapap! eh2 silap! kerana sifat baeknye.. ahha! hee.. (senyum lebar)

dah2 jgn nak perasan senior lebih2 k! g study anat gih, kang Dr San San tnye xle jwb lak.. hee
sekian. (tgn melambai-lambai tanda goodbye!)

p/s: esok dan hari seterusnya, junior akan amek sign senior.. ohhh! tibe2 tringat mase aku dulu.. rse diri seniri mcm kesian je.. terhegeh2.. haa.. pdn muke diaorg plak kene! opsss! (senyum jahat)

4 comments:

  1. Salam Ika ! Ini pun saat-saat tak boleh blah juga tau !! xD

    ReplyDelete
  2. Salam Hajar! aah! sudah semestinye.. junior oh junior! =D

    ReplyDelete
  3. siapakah gerangan jnior n senior tu dek?

    ReplyDelete