Jul 30, 2010

Oh! Budak Kecik

Yuhuuu.... what’s up yaww!

Sok sek sok sek skrg ni dah nk masuk bulan 8 kan.. x lame lg da nak pose.. hmm..

Skrg ni kt FB aku tgk semua org duk sibOk tulis status raye.. haish, t msti ade hantr2 kueh raye, kad raye, duit raye kt FB.. haiya.. semak notiflication tol! Haha..

Topik aku arini langsung x berkaitan dengan semua tu.. topik aku arini pasal budak kecik..aha.. budak kecik! Haha.. (ketawa mengilai)

Aku bukan r x ske budak kecik ni, tp pilih r gak budak kecik untuk disukai.. x kan nk ske budak kecik yg x terurus, hingus meleleh (yak ker), bolen(naked..aha) dsb.. mesti la pilih yg kiut miut je kn.. haa..

Mase aku kecik2 dulu, aku x suke budak2 kecik ni.. maksud aku, aku x suke budak kecik yg lagi mude dari aku.. rase meluat.. haha.. padahal aku kecik lagi mase tuh..

Aku ingat lg mase tu dekat pasaraya Awang (dkt Gerik), aku tengah beratur dekat kaunter, pas2 ade r seko eh.. seko plak.. sorang budak ni.. die tgh beratur dgn mak die.. tapi mak die dekat depan, die kt belakang.. haa.. tibe2 die terreverse ke belakang...! lalu terpijak lah dia akan kaki aku yg memakai selipar berwarne ungu(bg sedap ayt)..

Ohhh, alangkah marah nye aku.. aku pn ape lagi...... haa.. aku cubit budak tu...!!! haha.. padan muke.. sape suruh pijak kaki aku.. wekkk.. =P

Ape reaksi budak tu? Budak tu.. haha.. die nangis.. haha(ketawa kejam)...pastu mak die sedar.. mak die dukung die.. diaorang terus beredar.. haa.. fuhhh! Selamat aku! Ahha!..

Teruk kannn.. kann? Dulu aku cuma suke budak yg ade pertalian darah je dengan aku.. kalo budak yg x dek pertalian darah aku wat derk je..

(pertalian darah maksudnye mcm anak sepupu aku ke.. sepupu aku ke.. anak kakak aku ke.. ehh silap..kakak aku x kawen lg la.. hee)

Tapi... sekarang dah berubah.. budak kecik ni.. ok la.. xderk r smpai xsuke macam dulu.. mungkin sebab dah berusia.. aha.. lagipun.. insyaAllah.. aku kn nak jadi doktor.. mane leh pilih bulu! Haa..

Tapi...(eh tapi lagi?) aku cukup x berkenan kalau contoh la kan.. aku pegi masjid.. tibe2 ade orang ni bawak anak kecik die.. comel r budaknye.. pas2 tetibe ade orang yg x dikenali datang.. mengacah-ngacah budak tu.. nmpak poyo je.. nak sibuk ngn anak orang apsal.. haha.. emo aku tgk.. nk try dukung la.. padahal mak die tgh sembahyang.. kang org ingat penculik baru tau.. hee.. low serotonin level aku bile tengok.. haish..!

Lain kali, nk tgk anak org mintak dulu k! Woha!

Budak dulu dgn budak sekarang lain.. budak sekarang da x macam budak.. dressing je pn da macam org tue.. mulut apetah lagi! Sampai ade yg sggup cakap mcm ni..

ok, anda bygkn suasana dalam rumah.. dekat ruang tamu ade opah dgn cucu lelakinya..

Cucu: ish opah ni.. pakai bedak selepung.. dah macam zombie..!!!

Opah: Yati(mak budak tu)... anak kamu cakap muke aku macam zombie...!!!

Woha! Lawak mmg lawak.. tpi budak itu sgt kurang asam sekali! Haaa.. pui..

p/s: jadilah budak kecik yg baek.. anda dulu bagaimana? Hee (‘ ‘,)

3 comments:

  1. Salam Ika.. Saya dulu pendiam, hehe.. Asyik kena buli.. Pencil pun orang curi lepas tu dia bgtau cikgu saya pula yg curi pencil tu, pdhal itu pencil saya. Kena marah dengan cikgu, haha.. Balik rumah, mak tanya, mana pencil tu sebab ianya mahal. Then kena marah dgn mak pula. Hahahaha itu yang sejak darjah 3, saya pula yg suka tendang kaki orang, tengking2.. Saya phobia, doctor :P

    ReplyDelete
  2. Salam Hajar.. =D
    haha.. ye ke.. ish, kesiannye die.. hee..
    sian awak kn.. oho.. jd brutal plak ek.. xpe.. asalkan org x buli kite.. hee.. =D

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas kunjungan anda . insyaAllah , sy akan memberikan respons yg baek . salam persahabatan ! salam perkenalan ! :D

    ReplyDelete