Jul 21, 2010

Fevret Bermusim

tatkala ini, jam di laptop aku menunjukkan pukul 6.27ptg.. 21 July 2010..
tiada lagi 6.27ptg, 21 July 2010 selepas ini dalam hidup aku..
masa berlalu.. sekarang masa deh berubah 6.28ptg.. hmm..

bertemankan lagu Run by Snow Patrol, tgn aku rancak menaip.. ahha! opss, ade org jeles..
ape topik aku? haa.... sebelum tu.. aku nak tnye sket kt korang..
saat apekah yg paling bermakna dalam hidup korang???

ok, aku dgr ade org jawab.. bersama org tersayang.. ok.. lagi? haa.. ape? dapat rehat lepas waktu keje.. lagi? dapat dgr lagu fevret.. ok.. ade lagi? mane jwpn yg aku cari ni..

sedang sibuk aku mncari lagu seterusnya utk di play, laptop aku stuck kjp.. hmm.. ok dah, aku pilih lagu paramore, the only exception.. ok, skrg aku dgr ade org jerit dr jauh.. dapat makan makanan fevret! suaranya dilaungkan.. ahha! itu jawapan yg aku cari! time kasih..

haaa.. mari kita cerita psl makanan fevret! yeah!
makanan fevret aku ni ikut musim.. haa.. unik kan aku.. haha.. ok, musim kali ni makanan fevret aku ialah.... KUEY TIOW KUNG FU AYAM! yea! tp, setakat ni... satu2 tmpt yg aku dah iktiraf ialah 4U2C.. hee.. dap ow..

tp aku pelik.. dalam aku sedap2 menikmati kuey tiow kung fu ayam, masih ade kawan aku yg x tau wujudnye makanan fevret aku ni.. ish3.. kasihan sungguh! ahha..

musim lalu, makanan fevret aku ialah NASI GORENG LADNA.. haha.. padahal, kuah ladna ngn kuey tiow kung fu tu sepesen je.. haha.. sdp au.. hmm.. cephalic phase dah aku nih!

(cephalic phase merupakan satu tahap d mana perut kita sudah bersiap sedia untuk melakukan proses digestion iaitu sejurus selepas kita melihat, memikirkan dan menghidu makanan)

hmm dapnye.. de sorang kawan aku ni, cepat sgt cephalic phase die start.. tambah2 lg bile sebut spagetti, laksa & tom yam.. ahaa...

k lah, aku da lapar ni.. diaorg tggu aku makan kt bawah.. makan ape? kuey tiow kung fu laaa! slrrppppp.. =P

p/s: susah bertunang dgn kuey tiow kung fu lama2.. x tahan.. nk makan.. k bebeh! chaw..!

2 comments:

  1. Salam Ika ! Hehe KUEY TEOW KUNG FUUU ! Saya suka sangat-sangat !!! Woah.. Hari ni belajar pasal cephalic phase, hehe.. Untung saya baca blog awak :DD

    ReplyDelete
  2. Salam Hajar! =D
    haa... sedapppp kannnn.. hee
    ok, nti saya try masukkan medical terms lg k! =)

    ReplyDelete