Jul 2, 2010

Hitam & Aku

*entry ni sepatutnya di tulis semalam.. memandangkan aku da tido x bgun2 dah maka entry ini menjadi entry tertunda.. tu pun nk explain? haih..

hear hear.. hei hei.. hoi hoi.. shame..!!
ahha! semalam, vaa2 bkn maen lg budak2 ni berdebate! yg membanggakan aku, si NK dan si NisHa merangkap ahli rumah kunen yg masuk! siap johan lagik! wahhh..

aku nak tanye sikit kepada sekalian yg hadir, ade warne fevret? stgh org ade.. stgh org sume warna die suke, ade org tuka2 warne yg die suke, ade org x kesah langsung pasal warne.. apa-apalah..

entry ni bukan nk membela org yg obses dgn warna tp hanya untuk mengisi kekosongan jiwa yg meronta-ronta.. e bencinye ayat tu! haha..

nak dijadikan cerite, bermula ketika aku cuti sekolah sewaktu form 4 bererti aku nak naek form 5 lah.. hmm.. sebelum masuk skola, bese r en beli2 brg kelengkapan sume2.. tp tahun tersebut berbeza sedikit.. perbezaan itu telah mengubah hidup aku seumur hidup.. ngeri dgr..

ape perbezaannye? beza... memang berbeza... woha!

tahun tu tiba2 hati aku tergerak untuk membeli sehelai tshirt hitam yg sangat outstanding di mata aku.. setelah sekian lama berlegar-legar di dalam kedai terbabit (dahulu namanya Besin sekarang pasaraya Wawasan kalau x salah aku) , aku pun menyatakan hasrat aku untuk membeli tshirt yg outstanding tu..

setelah lama meneliti corak dan design tshirt2 yg ada, lalu mata aku telah terpukau melihat kecantikan satu tshirt yg bercorak biru, ade gamba rusa, corak2 sket, de tulis2 sket warna biru putih..

lalu aku mengambil keputusan untuk memiliki tshirt yg outstanding itu!

maka bemulalah kehidupan aku bersama tshirt hitam yg outstanding berkenaan.. setiap kali aku memakainya, ada satu perasaan yg susah aku nak gambarkan kepada kalian yg hadir di blog aku ni.. hmm..

perasaan terbabit membuatkan aku semakin gian, sangap, teruja untuk membeli tshirt hitam yg seterusnya.. wahh!

tshirt kedua aku dibeli di kedai tinggi (org kuala kangsar panggil).. wahh.. design yg aku pilih, ade gambar naga warne merah yg melintang di sebelah kiri tshirt itu.. wah.. nmpak ganas dan outstanding..

maka semenjak hari itu bermulalah pencarian tshirt2 hitam yg outstanding di mana sahaja aku berada..

dr tshirt MCR, Linkin Park, tengkorak sane tgkorak cni, gamba robot, monkey ape, blue toms, mcm2 lahh.. emh3.. sedar x sedar da lebih 50 helai kot tshirt hitam aku yg outstanding..

lepas tu, bkn tshirt hitam je.. da melarat larat ke bju kurung, beg, kasut, baldi, botol air, serba serbi lah hitam! ish3..

penah sekali tu mase dekat2 nk raye, aku dah ade bju raye, tp bole plak merayu-rayu kt mama nak beli satu lg bju kurung.. sbab bju tu mmg perghhh r hitam.. hak2..

kadang2 bile aku g kelas, mmg diaorg perasan lah kalo aku pakai bju warna lain selain hitam..! obvious sgt ke? bile aku tnye diaorg, diaorg kate, maunye x obvious da tak de warne lain melekat kt badan aku nih.. ish3.. bunyi cam kronik je.. ahaha..

tp en, ape salah aku.. cube korang dan sekalian yg hadir dekat blog aku ni bayangkan.. hmm.. penah tgk en budak pmpuan yg gile bapak r obses ngn warne PINK! euw! lagi r teruk... kalo yg tu korang bole time, kenape korang nak anak tirikan aku ni??? tuka je la, pink tu kpd itam.. haish..

de yg kate hidup aku suram la.. x warne warni la idup aku.. kesepian la.. gothic la.. black metal la.. halo?? haish, come on la wei.. aku tau la kite ni idup dalam sistem demokrasi, boleh bersuare sesuka hati, tolonglah jgn perlakukan aku sebegini..! *kipas-kipas muke..

kang x pasal2 aku emo cam roomate aku lak.. eh2..

haa.. teacher aku penah cakap yg mase die student dlu, die ske gak pakai itam2 ni.. so, die nasihatkan aku bia je org nk cakap ape.. asalkan kite bahagie! love u teacher! muahh!

de sorang je kawan aku yg sokong, die kate.. apsal ko nak tuka2 plak.. da ko ske warne itam.. bia la diaorg nk ckp ape pn.. wahhh! =)

kak yong aku pn ske itam, abah aku pn ske itam.. mama pn da xtau nk ckp pe da.. haa.. bru r rock! yeah! haha

hmm..

cume skali skale je aku buang tebiat sket beli bju warne laen.. pink ke, ijo ke, biru ke, putih belang2 ke en.. cam bju raye thn sudah.. pink kot! haha.. kire ok la tu..

tp en, kire rakan2 aku ni ambil berat la kat aku.. time kasih sume..! muahh! luv u all.. nti la.. kot2 ati aku terbukak nk pakai warne putih ke, kuning ke.. aww!

tp sbnrnye mase kecik2 dulu aku ske warne biru.. cume bile da bsr pnjg (isu sensitiv) je aku ske itam.. hmm.. apa-apalah..

ahh, no matter what happen, life must go on, itam mmg outstanding!

ape2 pun pemilihan warne adalah hak milik setiap insan! aww!

okla.. t kalo aku rajin, aku upload la gamba2 tshirt2 itam aku yg outstanding tu ye!

p/s: tibe2 aku teringat tshirt hujan aku yg janji nk pkai same2 ngn niSha.. tp smpai skrg x tercapai akalmu! haish.. da buruk da tshirt aku tu nisHa oi!

2 comments:

  1. Salam Ika ! SAYA PUN SUKA WARNA HITAM LAAAA :D Favourite colour number satu ! Baju saya kebanyakkannya HITAM. Oh Yeah ! ^-^

    ReplyDelete
  2. Salam Hajar.. yea! ade geng! yuhuu! SAYANG HAJAR! huhu =D

    ReplyDelete