Jul 6, 2010

Stop & Stare

Assalamualaikum !


anda penah pegi toilet ? penah ? mesti la kann .. aku pn penah ..

nak dijadikan cerite .. jeng jeng jeng ..
ketika itu , aku bersekolah di mrsm taiping .. maka bergeraklah aku ke kelas prep memandangkan waktu tepat menunjukkan pukul 3.00ptg ..

prep petang kebiasaannye waktu yg paaalingggg sesuai untuk tdo .. ye la , da bru lek kls .. tup2 kene g prep .. makanya, pada petang yg sepi itu ........

aku bergerak ke PSP iaitu pusat sumber pembelajaran ataupn lebih dikenali sbg library .. maka aku pn chop lah tempat biase aku dan sahabatku Baydah ( yg fly g india tu ..)

memandangkan masa yg suntuk antara waktu habis kelas dan waktu start prep , aku hanya sempat untuk lunch di dewan selera ( DS ) yg berpagar tu .. haa .. dan aku juga hanya sempat untuk menunaikan solat zohor ..

dengan penuh kerushingan maka aku pn menyiapkan diri dengan mesra , cepat dan betul .. takut terlewat plak untuk clearkan wing aka dorm aku .. JKK ( awas ! bukan jabatan kemajuan kg tapi jawtnkuasa kolej kediaman ) lah katakan ! aww !

ok , sambung balik kisah dekat library td .. sementara ada masa terluang , aku pn bergerak ke toilet di bahagian hadapan library .. dengan penuh yakin dan berwibawa , aku melangkah masuk ke toilet .. aha !

aku terdengar ada org di dalam toilet .. maka aku pn menunggu turn , sambil membetulkan tudungku di depan cermin ..

tapi ...

perasaan aku sungguh aneh sekali apabila melihat keadaan sekeliling yg sungguh asing bg aku .. sejak bile plak ade bnyk peralatan mengemop dlm toilet ni .. rak sliper pn cdek .. ish .. namun aku akur .. setelah lame menunggu org di dalam toilet ( mcm r xde toilet lain ) aku pun berputus asa .. aku membatalkan niat suci aku ..

setelah sampai di muka pintu , aku terpaku

stop n stare .. u start to wonder why u here not there .. aha !

hati aku berbisik , ' apahal junior aku ni nk masuk toilet ni? da la pandang aku semacam je . '
ahh.. penuh tanda tanya ..

lalu die melihat di muka pintu , lalu sekali lagi memandang aku dengan pelik .. aku turut memandang muka pintu dan kembali stop & stare dgn junior terbabit ..

'kak, ni toilet lelaki', kata junior itu selamba ..
pada ketika itu, aku bagaikan tercekik tulang .. dyspnea , MI , jaundice , dyspepsia .. ahh , sume ade la ..!!!

lalu untuk control macho .. aku pn berlalu dengan penuh konfiden & berwibawa ke arah dalam library .. tanpa menghiraukan budak junior berspek mate old skool berkenaan ..

aku rase nak pitam pn ade .. pusing .. ahhh .. maluuuuuuuu ! junior aku tu laki ! bkn pmpuan! bapak r .. muke aku tebal 40 inci kot ! argghhhhhhh ! malu ! bengong ! arghhhh !

bermula dr hari itu , setiap kali aku ternampak junior terbabit , aku akn buat2 pandang ke lain .. ala2 control .. aha! malu syial !

p/s : sile pandang , usha , teliti betul2 simbol hadapan toilet sebelum masuk k !

10 comments:

  1. sangat kelaka...aku ingat lagik...hahahaha...tula...sign depan toilet adalah amat penting...sekiranya anda x dapat bezakan sign org pkai skirt ngan pakai slua,anda mempunyai penyakit genderlism disorder *ni penyakit rekaan sendiri semata-mata*

    ReplyDelete
  2. Selambe..
    Hahaha..

    -Izzad-

    ReplyDelete
  3. kih3...kah3..nape rs mcm xtau je cite ni..adui2...adk sape ni..wat malu je..nsib boy dlm toilet tu xkuar ms ka tgh btul tdung dpn cermin tu kn,hahaha.....

    ReplyDelete
  4. baydah: aha.. kureng ey ko bg penyakit kt aku.. hahha.. tibe2 aku terbayang muke bdk tu.. arghhhh!

    izzad: hahha.. xle bla en..

    kyg: eh2, xkuar name lg? hee.. eh, tau la.. da penah cite..! busuk kn.. haa..

    ReplyDelete
  5. ntah ler...xmaunye kuar gambo eh...

    ReplyDelete
  6. Salam Ika !!!!
    Saya sayang gila kat awakkkk ! Saya pun pernah masuk tandas lelaki, DUA KALI. hahaha, kat melbourne airport lagi tu, huhu.. sebab jalan tunduk bawah.. yang lagi satu, sebab memang tak nampak.. rabun la katakan.. hehe..

    jangan kata toilet, kereta pun saya pernah salah masuk. dah siap tutup pintu xD

    pengajaran : kena pakai spec ! :P

    ReplyDelete
  7. salam hajar.. laa.. ye ke.. haha.. mmg pengajaran kt kite kn..! ingt pakai spec! huu.. sayang gila kt awak jgak! =D

    ReplyDelete
  8. hahaha. betol ke nie ika salah masuk. ke sengaja. ehem :P

    ReplyDelete
  9. nana: haha.. hey! mane ade.. busukkk... =)

    ReplyDelete